en väldigt speciell dag

Det är en underlig känsla jag har idag, en speciell dag som jag alltid tänker tillbaka på varje år.

För 26 år sen hade jag vid den här tiden fått in en nybadad, nyfödd bebis på min mage, sen hon tillbringat dom första två timmarna i kuvös, hon hade för mycket fostervatten i lungorna, hon kväkte som en groda istället för att skrika, så dom klippte navelsträngen och bar ut henne direkt, inte med nån panik, dom förklarade lungt och bra varför, att hon inte andades som hon skulle, pga ovanstående förklaring.

Min förstfödda, efter två missfall, och andra problem så fanns hon äntligen hos oss Åsa Lillemor Blom, det vackraste barn som fötts, med trollöron, små hårtofsar på örona.

För 16 år sedan, hade jag tillbringat 14 timmar på BB, var nu äntligen igångsatt, efter att gått över 23 dar, efter att ha haft ineffektiva värkar , som inte hjälpte ett smack MEN DOM GJORDE ONT, 1 minut emmellan, hela natten, pinvärkar kallade dom det för.
Men den här tiden hade det börjat hända nånting, äntligen, och jag hade full uppvaktning, vi var ensamma där, bada bubbelpool "javisst det fixar vi" nyponsoppa "ja visst, det fixar vi , nu vill jag åka hem "tyvärr, DET kan vi inte ordna, Va!!!är det ingen service på de här stället.

Om 3 timmar och 40 minuter, ligger han så äntligen på min mage, Tord Anders Mikael Runnman, mitt tredje barn, Anders första, en lillebror som kom på sin systers 10-årsdag, och som även har en storebror, som var drygt 8 då, en sladdis så älskad av oss alla, men ett speciellt band har alltid funnits till Lillemor.

Idag vid frukost ville han inte att vi skulle komma upp i hans rum och uppvakta, han ville ha det nere i köket (kunde sova 10 min längre), där satt han, mitt emot mej, 1.82 lång, väldigt bredaxlad för att vara tonåring, basröst, svarthårig (normalt väldigt ljus) svartklädd 16-åring!!!!Var har åren tagit vägen.

Lillemor grattade jag via sms, får ringa sen ikväll. Hur kan det här vara möjligt? Hon har inte bott hemma sen hon var 17, mer än på lov, hon är snart färdigutbildad på högskola, hon har varit sambo i snart 7 år, mitt lilla rosiga knyte som var på min mage för 26 år sen!!! Hon är en vuxen kvinna!!

 Tommys födelsedag för drygt 24 år sen, var ju inte mindre fantastisk, han är dessutom född på sin pappas 26-årsdag, så väldigt speciell på sitt sätt, på sin dag.
 Men just detta datum, när jag TVÅ gånger fått uppleva undret, att ge livet till ett nyfött barn, finns extra djupt inom mej, nu och för alltid.

Grattis bägge två, så innerligt älskade, som ni är, och som givetvis storebror Tommy är också, som har delat sin födelsedag med sin pappa, men ändå haft sin egen, i förhållande till syskonen.

Tre gånger har jag fått uppleva undret, jag är lyckligt lottad.

Tack för att ni finns

Kommentarer
Postat av: Lilo

Vilken fin text! Åren går föööör fort! Vart är mina små bebisar? Tonåringar! Din tavla här under är jättefin också!!! Du har talang! =)

2007-04-20 @ 19:55:53
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: evans

Vad häftigt med alla delade födelsedagar. Min morbror och hans som fyller är på samma dag.

Förresten, jag frågade pappa om Sander-Britta och "din" Britta var samma person, och det var det ju! Visst skrev jag om det i mailet?

2007-04-21 @ 13:20:32
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Helena

Hej!
Kul att du hittat till min blogg.
Ser att vi har barn i nästan samma åldrar,mina är 25 och 21 år.
Titta de på din LO i ett tidigare inlägg,jätte fin verkligen.
Ser att du har vovve åxå,vi har två engelska bulldoggar men det så du kanske.
Jag ska åka 40 mil enkel resa imorgon till Upplands-Väsby för att operera ett korsband på Vilda som är vår äldsta tik.
Hoppas du tittar in fler gånger,jag kommer definitivt att återvända hit.
Ha det bra!

2007-04-22 @ 21:30:45
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Lena S

Åh vilken underbar dag för dig!
Tack för titten i min blogg!
/Lena S

2007-04-25 @ 08:36:16
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/
Postat av: Luna

Åh vad underbart du skriver om dina barn!!
Blir glad av att läsa det.

2007-04-26 @ 20:54:28
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0