Hej alla glada

Har haft en bra dag, härligt väder, men har inte varit ute så mycket, ska försöka ta en vända till kolonin imorgon, börja jobba med landena litegrann, och upp och beundra tulpanerna. Anders var dit idag, och talade om att en del har slagit ut, av dom nya jag planterade förra året, fick 50 tulpanlökar när jag beställde från Bakker i höstas, så det blev så jag stoppade ner lite här och där till slut, en del hamnade i en plåthink tillsammans med påskliljor, som sen har bott i växthuset i vinter, nu står den på vår uteplats hemma, och är på väg att börja blomma, ska bli kul att se vilka färgerdet är, för det har jag glömt.
Jag tycker att det är störttråkigt att plantera lökar på hösten, men det är roligt när det blommar på våren, man får ta det onda med det goda.
Idag gjorde jag ett fynd när jag var på Röda Korset, jag är med i en arbets(och prat)grupp där, och idag fick jag med mej en hel del udda knappar, som inte fanns nån användning för, som jag genast såg som potentiella dekorationer inom scrappningen, jag har en hel hoper knappar förut också, men inte så mycket små, inte i fina färger iallafall.
Förra gången var det en massa band, som dom inte visste vad dom skulle göra med, men det visste jag, dom bytte jag också mot en slant, och så hamnade dom i min väska, alla nöjda och glada.

Den här blommade som en tok iår, efter att ha blivit flyttad från en plats jag klämde ner den tillfälligt, för 10 år sen!!!!
Jag trodde nästan att den skulle tvärdö efter chocken att hamna i fin jord i höstas, men inte, den belönade oss till fullo.

Ta daaa.. våran fina julros

image8

God natt Gäsp

Kommentarer
Postat av: evans

Härligt att kunna beundra tulpanerna! Jag får än så länge nöja mig med att beundra tulpanskotten. Inga blommor än på ett tag.

2007-04-16 @ 14:29:13
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0