Ljuset

Idag har det regnat, regnat varit lite uppehåll och sen regnat igen, puh....Okej, det behövs, det är torrt i backen osv.....MEN DET ÄR INTE ETT DUGG ROLIGARE FÖR DET, jag hade tänkt fortsätta gräva i kolonin, smygmotion kallas det för, och samtidigt låta Yelly rusa av sej lite.

Ja,ja, nu blev det inte så, men dan har varit bra för det, torsdag är Röda Kors-dag, så jag har suttit där och virkat grytlappar, pratat med tanterna (jag är lillflickan i gänget, med mina 48 år) och druckit kaffe, det gick absolut ingen nöd på mej, vi har jätteroligt dom där timmarna, ibland skrattar jag så jag har ont i magen, för det är ett humoristiskt gäng jag är med i.

Vi går iallafall mot ljusare tider, och det är så skönt, dels årstiden, och att det är lugnt i familjen, efter 5 kaotiska år, som har innehållit både olyckor, misshandel och sjukdomar, det här året har det vänt, och det är så skönt, just nu, just idag mår alla bra och är friska, det är bara att tacka för det.

Min favorittavla, av dom jag målat, kan symbolisera tillvaron precis nu, den heter framtidsljus. Den målade jag ioktober, som en affirmation, hur det skulle bli, ett stopp på alla sorger som drabbat oss.


.image12

Kommentarer
Postat av: evans

Åh, så fin!

2007-04-21 @ 13:22:05
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Anna (ronjabus)

Åh! Vilken underbar tavla! Vad duktig du är på att måla!Vilken känsla den förmedlar!

2007-04-22 @ 08:02:54
URL: http://asanden.blogg.se
Postat av: Lisa - InkyWings

Vilken helt underbar målning!!!

2007-04-23 @ 21:28:34
URL: http://lisainkywings.blogg.se
Postat av: snigelmamman

Fantastiskt fin, den är verkligen Ljuset!! Kramar till dig och fortsätt måla!!

2007-04-28 @ 18:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0