Fri som fågeln...

Jag är solokvist, (ja förutom Yelly och Holger, förstås),  både 16-åringen och maken har åkt iväg på en Ålandskryssning, och sitter just nu och trycker in i ansiktet, från smörgåsbordet.

Jag har hela köksbordet fullt med scrapgrejer, men har gått emellan det, tvn, datorn och varvat med att sitta på balkongen, där jag har tänt en ljuslykta, ska göra mej en kopp kaffe, och gå ut och sätta mej en stund till, innan jag ska ut och vrida ur pälskorven, och krypa ner i sängen, med en veckotidning i nypan.

Scrapprylarna får ligga framme, så jag kan fortsätta imorgon, nu kanske ni tror att jag är fullkomligt galen, som räknar med att sitta inne, om det är fint väder imorgon, och då tror ni alldelse rätt, för är det så varmt och kvavt, som det varit några dar, så mår jag bäst där, varvat med att sitta i skuggan, där den är, för tillfället.
Sen är det så sällan, som jag är hemma ett helt dygn, själv, så då passar jag på, att bre ut mej, och göra precis det jag känner för, oavsett vad vädret säger, ute kan jag vara, även om familjen är hemma.

På lördag ska vi ha marknad i kolonin, så jag sitter och laddar det sista med att tillverka kort, bokmärken och tändsticksaskar inför det, sen har jag syltade trattkantareller, spishandukar och lite barbiekläder som jag har till försäljning också, det här är årets stora höjdpunkt, där träffar jag en del, som jag inte ser på hela året, annars, gamla arbetskamrater, bl.a.  Alltid lika kul, hoppas bara på bra väder.

Så ni som har vägarna neråt Nynäshamn på lördag 18/8, mellan 10 och 14, kom upp och titta, det finns försäljning av grönsaker, lotterier, loppmarknad, cafeteria m.m. och så är vi några som brukar stå och sälja lite egentillverkade saker, bl.a.

När ni åker nya infarten till Nynäshamn, fortsätt förbi avfarten vid Älgviken (serpentinbron) på höger sida, tills ni kommer till avfarten mot bilprovningen, på vänster sida, sväng in där, och sväng sen in till vänster igen , på den lilla grusvägen där det , på en träskylt  står "Kalvö koloniby", kör försiktigt, vägen är smal, och man kan endast mötas på mötesplatserna, då kommer ni till en stor parkering, där ställer ni bilen, sen går ni  in genom grinden, och då är ni framme.

Välkommna om ni kommer, jag kan garantera att ni inte blir besvikna, det är väldigt fint att gå runt och titta i området, och en del har sina stugor, öppna för visning.

God natt, mina vänner

Kommentarer
Postat av: evans

Jag blev så nyfiken av din kommentar. Vem är det som ska ha barn?
Har ni fint väder där? Här känns det som hösten kom över en natt. I fredags var vi i Strömsund och badade och i lördags ösregnade det. Det har inte slutat regna än! Det ligger till och med en del gula löv på marken, men tack och lov är träden gröna ännu. Vill inte att vintern ska komma så tidigt som i fjol. Huvva!

2007-08-13 @ 21:54:19
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0