Grubbelgubben

Helsikes natt, när tankarna flyger runt i huvudet, och jag inte kan somna om, grubbelgubben har slagit satt sej ner,, och bestämt sej för att stanna "grrr".

Det är en "person" jag inte är kompis med, och som kommit för att hälsa på, som så många gånger tidigare, och han har inget hyfs alls, han knackar alltid på, vid dom mest horribla tidpunkter på dygnet, och kräver att få komma in, inga argument biter på honom, allt struntar han i, han kliver bara in.
Numera är det inte lika ofta han tittar in, men det är f...n så irriterande dom gånger det är, och i flesta fall, är hans besök obefogade, han stör helt i onödan, visar det sej, i efterhand, varför kan han inte inse det innan?

Jag har försökt många metoder, för att slippa hans besök, mer eller mindre effektiva, det här är ett sätt, att jag sätter mej vid datorn, och hälsar på hos människor jag trivs bättre med, som har öppet hus på sina hemsidor, och i sina bloggar, och som jag inte behöver känna att jag stör, trots den sena timmen, dom gör mej glad, och skingrar mina tankar, med sina berättelser, tack till er, för er gästfrihet.  Det kan ju inte kännas så trevligt, att nån sitter med ryggen emot en, och föredrar andras sällskap, när man är på besök.

Nu börjar det att ljusna så smått, då brukar han bli lite rastlös, han kanske är ett troll, så han är rädd för solen, han kanske spricker om han träffas av dess strålar, han är deffenitivt en ljusskygg person, med tanke på dom "besökstider" han har, tänk att ständigt jobba nattskift!!!!!!

Nu ska jag ta till nästa metod, korsordet, då ger han nog upp,  och inser att jag inte är så intresserad av honom, ett riktigt svårt,ska det vara, då blir jag så ouppmärksam, och han känner sej överflödig, och så, adjöss för den här gången!!!!!

Kommentarer
Postat av: evans

En sådan gubbe dras jag också med. Lyckligtvis har han inte dykt upp så mycket på sistone. Hoppas att du har det bra!

2007-08-16 @ 14:28:58
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Lilo

Hoppas du får bättre nattsömn inatt! Låter inte kul det där... Jag kastar över lite "John-Blund-sand" åt ditt håll!!!

2007-08-16 @ 19:57:51
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Sannasmamma

Mmmm...
Han är ljusskygg, den j*=%&eln!!!!
Men det är väl tur det;)
Kramar!!!

2007-08-16 @ 22:24:23
URL: http://skeppar.blogspot.com
Postat av: Hönan

Kramar Vännen!
Vet hur det känns!
/Anna-Lena

2007-08-17 @ 11:31:55
URL: http://www.scraphonan.blogg.se
Postat av: Lena S

Åh vad jag känner igen den där gubben, han har intagit en del av mitt liv osså.....
Kramis/Lena S

2007-08-28 @ 21:09:49
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0