Ordningen återställd igen

Köksbordet är avplockat, familjen samlad och allt är som vanligt igen, fast ändå inte.

Under det dygn jag varit ensam hemma, har jag laddat batterierna, jag har inte behövt prata med nån annan än hunden (och en telefonförsäljare, men honom avspisade jag på två röda), den person som expidierade mej när jag var och käkade på korvmojen (en ostburgare med pommes, mums...lyxlunch), och det har varit sååå skönt, tro mej, jag menar det verkligen!!!!! Jag kan vara tyst ibland "plrft".
Jag har scrappat, läst, sovit, jag åt frukost ute på balkongen, och målade samtidigt sånt som jag stämplat, surfat lite emellanåt, varit ute med hunden, och det har varit sååå lyxigt.

Sonen och maken har haft en trevligt dygn, med god mat, underbart väder så det gick att vara ute på däck, besök i taxfree-butiken (läs köpa godis för 16-åringen), spel på automater, bingospel med 400 kr vinst för 16-åringen, slappande, diskuterande m.m. far-och-son mys.

För oss är det inte dom där dyra, påkostade sakerna som behövs, som jag (som säkert många andra) längtat efter förut, tänk om vi hade pengar till det, och kunna åka dit osv.  Efter dom senaste årens turbulens, så kan ett dygn på det här viset, vara en verklig lyx, bara det att Far och son kan åka iväg på egen hand, bara dom två, det var helt plötsligt sånt som en lång tid inte var nån självklarhet för oss.


Jag har ju haft lite tid att skapa nu, och  visar upp några av mina kort jag gjort  idag, (tyvärr inte bästa kvaluttan på fotona, men jag orkade inte göra om det) med nya underbara Filurstämplar, det är mina absoluta favoriter bland stämplar. Jag fick hem dom i förra veckan, så det är premiär på att använda dom, visst är dom häftiga?

Jag har köpt dom hos kortmakaren, och som har en massa annat roligt också.

Körkortskorten är ju lite störande upprepningar, av designen, men jag tyckte att det blev så kul stil på dom, så därför gjorde jag dom som ett tema, med variation. Jag får väl se på lördag, om dom hamnar hos nån ny ägare, som ser det positiva med handgjorda kort, som inte finns att få tag i, ute i butikerna. Jag ska göra iordning en liten pärm med mina stämplar, så jag har att visa upp i samband med marknaden, om nån är intresserad av att beställa kort av mej. Jag fick ju några beställningar efter försäljningen i våras, så ryktet borde ju ha spritt sej, litegrann, sen dess, håll tummarna för mej.


image83

image84

image85

image86

image87

En önskan om en god nattsömn så hörs vi pigga och utvilade imorgon, förhoppningsvis.

Kraaaaaam



Kommentarer
Postat av: Lilo

Finfina kort! Laban är också morgontrött... men husse tar ut honom innan han går till jobbet på morgonen, trots vilda hundprotester! Han morrar högt!!! Och jag sover ett tag till innan jag ska upp och till jobbet! ;)

2007-08-15 @ 15:15:51
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Lillis

Så fina korten blev, jag tycker verkligen om stämplarna! Suck, när ska jag få anledning att få ett kort för att gratta till körkortet...? :)

2007-08-16 @ 08:01:12
Postat av: Helena

Vilka fina kort,de är roliga de där filurerna.
Jag har inga sådana ännu men det kanske blir det med.Jag har beställt ett månadspaket från Magnolia som jag är jättenyfiken på.
Nä det är verkligen inte det materiella som gäller utan att man har hälsan och är lycklig.
Kan man sen köpa nått man vill ha ibland så är ju inte det helt fel heller.=)
Kram!

2007-08-16 @ 12:12:42
URL: http://www.vildaella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0