Julklappsinköp

I går  var jag till Farsta centrum och gick runt och skrotade några timmar, tittade och funderade på julklappar, sen gick jag och köpte en Året Runt, satte mej på ett cafe´ och intog en kopp kaffe, en macka och en kokosboll, medans jag grävde ner mej i tidningen.
Sen gjorde jag ett "uppsamlingsheat" och köpte det jag hade tittat ut, på så vis behövde jag inte bära överfulla kassar in och ut i butikerna, medans jag funderade, det blev nog tungt och skrymmande ändå, innan jag var klar.

Innan jag var hemma så hade en elak bacill hoppat på mej också, hastigt och lustigt, (jäkla Anders och Tord, som delat med sej) så jag kände mej mer död än levande när jag kom hem, näsan rann och huvudet värkte, men jag hade iallafall ordnat det mesta i julklappsväg, skönt.

När jag hade kommit hem, satte jag mej och pysslade lite, efter att jag stoppat i mej en 2 Ipren och vilat en stund,  och lyssna till julskivan med Peter Jöback som jag köpte, den är underbar, jag gillar hans röst enormt mycket, särskilt när han sjunger Ave Maria "rysningar".

Idag har jag och sonen varit och knallat runt i centrum här i Nynäs, nu var det han som skulle leta julklappar, och jag, snäll mamma som jag är, petade i mej två Ipren och följde med honom, har man en 16-årig kille, får man ta tillfällena som bjuds, när han vill ha sällskap i affärer.
Det var några trevliga timmar, vi tuggade i oss Kebab i halvlek, sen var det hans tur, att göra som jag gjorde häromdan, gå samma runda igen, och handla det han sett ut, nått vettigt har jag lyckats lära tonåringen..... var så bekväm som du kan =)

Nu är det helg, och imorgon ska vi på julfest hos NHR (neurologiskt handikappades riksförbund) som jag sett fram emot, men med tanke på min droppande näsa, så får jag nog avstå, Anders har frisknat till hyfsat, så han får nog gå tillsammans med vår kära vän Doris, som vi lurat med oss, en käck dam på 82 bast, som vi umgås mycket med. Pigg som en nötskrika i knoppen, och rätt bra fart kroppsligt också, och en humor som gör att vi håller på att garva ihjäl oss, med jämna mellanrum, och med ett munläder välsmort som bara den, rappa komentarer så att till och med jag blir tyst ibland (hör och häpna).
Jag får bädda ner mej hemma tillsammans med Yelly, så får vi ligga och tycka synd om varandra, hon pga sin tass och dumstrut (foto kommer) och jag med min röda näsa, medans jag vet att dom sitter där och smörjer kråset med julmat "buhu".

God natt mina vänner

Kommentarer
Postat av: Luna

Hoppas du snart kryar på dig och tack för din goa kommentar i min blogg i dag. Läget är lite bättre nu och det känns inte fullt så jobbigt att åka i väg och jobba snart. Kram på dig!!!

2007-12-15 @ 13:31:17
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0