Datorn är frisk

Datorn sa ju upp bekantskapen fullständigt med mej häromdan, tvärdog mitt i ett inlägg jag skulle skriva och lägga upp bilder i, igår skulle min gube göra ett smärre ingrepp för att söka orsaken, han la omkull den på operationsbordet, öppnade locket, gjorde sen ett sista försök att starta den, före felsöknngen, och den hoppade igång!!!! Tur att han redan när problemet uppstod, hade provat att starta den, annars hade han väl trott att jag bara var klantig.

Nåväl, nu funkar den, tack och lov, så nu kan jag lägga upp bilderna, dels på två kort jag gjort på beställning, och en LO jag gjort till en utmaning på scrapbutiken.se, som sannasmamma drog igång, där man skulle scrappa ett svartvitt foto, jag hade hittat en så fin LO (du och jag) hos camilla camomill som jag liftade, och jag är faktiskt väldigt nöjd med resultatet.
LOn är på min dotter där hon var några dagar gammal, med ett favoritfoto på henne.

Första kortet skulle ges till en läkare, och hur i glödheta gör man nåt som symboliserar det??? Efter några dagars tänkande blev det Röda korset, som jag skar ut i cardstock och sen embossade, på det mönstrade papperet är det bubblor, som får stå för syre, och den röda texten står för blod, nog så viktiga delar för en läkare att hålla koll på.

image59

Det andra skulle vara till en äldre mamma "lite tantigt, gammalrosa och spetsar" var beställarens ledord, och här är resultatet till det.

image60

Och här är LOn

image61

Nu ska jag bädda ner mej för natten, åkte hem från stugan tidigare idag, för att jag åkt på en dunderförkylning, så jag har redan sovit några timmar på eftermiddagen, tillsammans med min lika trötta hund, som varit hos frissan och blivit sommarfin idag, men det lägger jag upp kort på, imorgon.

God natt alla glada

Kommentarer
Postat av: Sannasmamma

Dom blev ju perfekta!!:)

2007-07-14 @ 12:20:00
URL: http://skeppar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0