Målarmästar kludd

I lördags var vi på målarparty hos J och T, dom ska panela om villan, och ville gärna  ha hjälp på vägen, med målningen,  dom lovade ut att hålla med mat och penslar, till oss som kom dit.

Vi var två par som infann oss, två karlar  bar fram virke, jag och L stod och grundmålade för glatta livet,  Anders och S hjälptes åt att förbereda för eldragning, Anders stod för kunskaperna, och S var den som hade två händer som fungerar att jobba med, och kunde klättra, T servade med påfyllning av färg och allmänt kringjobb, och talade om hur han ville ha det,  och frun i huset stod för fika och mat, och höll efter ungarna.

155 brädor betade vi av, över dagen, sen blev det grillat till middag och lite fika i halvtid, och vi hade sååå roligt, och det känns skönt att kunna hjälpa till.

Nu ikväll har jag varit upp en vända också, nu var det rätta färgen som skulle på, men den tog slut, så vi kunde inte måla alla brädorna, men en bit till på väg är det, iallafall.

Nu känner jag mej så där lagom mörbultad, så sängen hägrar.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: evans

Vad kul det låter och vilken bra idé med en målarfest! Ett fruktsamt sätt att umgås på :)Hoppas jag får se dina blomfoton snart, så att jag blir inspirerad. Ha det så bra!

2007-07-03 @ 00:31:59
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Sannasmamma

Det är kul att måla!! Vi håller som bäst på att måla hela huset:) Och S behöver inte ens tjata på mig *hehe*
Men målarfester är roligast!!

2007-07-03 @ 20:32:53
URL: http://skeppar.blogspot.com
Postat av: Milo

Ååååååh!!!! TACK!!!! Vilket superfint kort du har gjort till mig! Jag blev sååå glad! =) =) =) De är fina på bild, men det slår inte hur otroligt snygga de är på riktigt!!! Jättetack vännen!!! =) =) =)
Puss å kram! =)

2007-07-04 @ 13:14:55
URL: http://mlilja.net
Postat av: Luna

Det där lät kul. Tänk om alla gjorde så där. Hjälpte varann lite mer. Så mycket roligare och enklare livet skulle bli. Så där gjorde man ju alltid förr, att man hjälptes åt gårdsvis.

2007-07-09 @ 12:19:50
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0