Mera lapptäcken och lite annat

Har gjort en liten tillbakablick på vad jag skrivit om sen jag startade min blogg, och även vad jag lagt upp bilder på, och då upptäckte jag att jag bara har två bilder på lapptäcken/dukar, så det tänker jag ändra på, så här kommer några fler av mina verk, det halkar även in två barnstolar som jag målat.

Nyföddpresent till Elias -05 (spjälsäng)
image69

Doppresent till Lisa -06, (det finns bild på täcket som hör till, i ett tidigare inslag, om du klickar på "lapptäcken"
image70

Dukar
image71

Nyföddpresent till Henrik -06 (spjälsäng)
image72

Doppresent till Henrik -06
image73

Det är det jag har bilder på, som ligger i datorn, sen har jag foton på täcken och stolar, som måste scannas in, så det får bli en senare fråga.

Jag syr och målar på beställning, det är ju väldigt personliga presenter, det kommer garanterat inte två likadana,
stolarna är i barnmöbelstorlek, lagom för en liten knatte att sitta på.
För tillfället håller jag på med ett beställt täcke till en 90-säng, som har varit ett långtidsprojekt. Det går i rött-rosa-svart och är hundar på, jag lägger upp bild så fort det är klart. Jag har aldrig sytt så stort tidigare (inte själv iallafall), så det har varit lite marigt, men det går framåt.

Det var lite av vad jag gör, utöver att gräva blomrabatter och att scrappa.

Sov gott på er alla

Kommentarer
Postat av: Luna

Åh vilka fina stolar! Tänk om nån kunde ge mina barn sådana, men de är ju inte ens döpta hedniska som vi är =)

2007-07-24 @ 09:10:09
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Jösses så fina saker du gör!
Du inte bar behräskar scrapbooking, du målar och syr med!
Tänk om man vore så duktig som du !

2007-07-25 @ 18:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0