Nostalgi

Kikade in hos junitjej , och hon hade skrivit ett inlägg om Dunderklumpen, och det gick en stöt genom bröstet på mej, och jag är tillbaka på 70-talet.

Den filmen var det premiär på september-74, och då hade jag precis börjat gymnasiet, och bodde i Strömsund, mitt i dunderklumplandet, och mycket av dom ställen den är filmad på, känner jag ju igen.

Det var den tiden jag tog första stegen  in i vuxenvärlden, flyttade hemifrån (hyresrum) när jag började gymnasiet, träffade min första kille, och visste precis allt om hur livet skulle vara (trodde jag).
Fick nya kompisar, eftersom skolan där har ett stort upptagningsområde, så var det mycket nya ansikten, vi var 16 tjejer i klassen (konsumtionslinjen) och jag tror vi var från 14 olika ställen, jag kände en tjej sen tidigare, som hade gått ut ett år före mej, men tagit ett sabbatsår efter 9an.
Två år av mycket glädje och nya saker, jag började att gå ut och festa (mindre bra kanske) och hade så mycket kul, minns mycket gott efter dom där två åren.

Tänk så mycket som kommer upp i huvudet bara för att jag läste om Dunderklumpen, det kommer säkert att bli mer skrivet om den tiden, i kommande inlägg.

Vad har du för minnen av 70-talet?
Har du några  anknytningar till Strömsund?

Kommentarer
Postat av: Smarre

Åh Dunderklumpen! Ja där har vi nostalgi!
:-)
Strömsund är också nostalgi för min del. Jag var under högstadietiden hos en kompis som hade sommarstuga i Hoting och vi for till Strömsund på nåt evenemang. Minns inte om det var tivoli men jag har för mig att vi åkte i alla fall någon karusell där och så tror jag det var dans. Fanns det en staty av Dunderklumpen där nånstans också? Minns att vi träffade några riktigt söta killar också och om jag bläddrar bland fotohögen så finns de här hemma att se i sin ungdoms glans. Kul!!

2007-07-27 @ 09:41:00
URL: http://mariekarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0