Ett år äldre....

..och det känns bara bra, om ett år får jag fira min 50-årsdag. Jag måste nog söka upp en skicklig hjärnkirurg, eftersom jag ser fram emot min nästa födelsedag, men blir den hälften så rolig som min 40-årsdag så blir så blir den väldigt bra.

Men, idag har jag fyllt  49, och det har varit toppen, vaknade av att jag fick frukost på säng, kaffe och mackor, av min käre make, och sånt är väl alltid trevligt, men för mej känns det nog lite extra bra, för det är andra gången på 5 år "jaha, vad är det för slöhög" kanske ni tänker, om ni inte känner till bakgrunden.

 Men sen han fick stroke för snart 5 år sen, går han visserligen, men inte utan problem, har bara höger hand för att bära med och att göra mackor med, ta en osthyvel och prova att skära ost, med att du både håller i osten och skär, med samma hand, det krävs både envishet och uppfinningsrikedom

Sen har dottern lagat både lunch och middag, lyxigt värre, att få sätta sej till dukat bord, 16-åringen har varit med och handlat och dukat, och lite diverse andra saker, runt omkring.

Ikväll har det varit besök och kaffe med nybakade kanelbullar och Amerikansk cheesecake , som det skulle varit jordgubbar till, men dom blev bortglömda, dom stod  så tyst och snällt i kylen och väntade på att bli rensade, och där står dom än  "mutter".
 
Alla tre barnen var med, kändes så härligt, (förra sommaren låg den äldsta av grabbarna på sjukhus, och var väldigt sjuk, så då ville jag knappt fira min födelsedag),  dom närmaste kompisarna var här, och det var sååå trevligt med mycket prat, som alltid när vi träffas.

Jag ska fota mina presenter och lägga upp bilder på dom, orkar inte i kväll, för nu ska jag gå och lägga mej, och läsa en stund, innan jag ska kvarta.

Godnatt på er, vi hörs imorgon    ZZZZZZZZ... grymt.....snörvel...mummel...zzzzz

Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis vännen!
Skönt att du ser fram emot att fylla 50 år,det är en bra inställning.=)
Jag har inga ålderskomplex direkt men visst kan jag tycka att det går lite för fort ibland.
Sköt om dig!
Kramilikram*

2007-06-20 @ 08:28:20
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Milo

Nej men!!!! Har du fyllt år!!! Sånt måste du ju tala om lite i förväg!! *s* Ett stort stort grattis på din dag idag!!!
Jadu, de där jäkla ögonen dödar mig långsamt. Pratade med läkaren idag på morgonen, och sa att jag måste få droppa i med kortison, fan, funkar inte annars. Gör ju så ont. =(
Att allt sånt ska vara dyrt! Men, det är ju sånt folk "måste" ha så då vet de att ta ut pengar...
Ja, jag får ju inte lite fickpengar, matpengar när jag säljer kort. Inget man blir rik på men lite i matkassan iaf... =)
Stor stor kram, och GRATTIS IGEN!!!! Milo

2007-06-20 @ 14:23:43
URL: http://gothwitch.net
Postat av: Luna

Grattis i efterskott! Jag är visserligen bara drygt 30 men jag tror inte jag heller kommer få några ålderskriser.
Jag har jobbat som personlig assistent i många år och vet vad en stroke innebär. Så frukost på sängen förstår jag är ett extra prilegium för dig. Grattis än en gång.

2007-06-21 @ 07:56:42
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Hönan

Grattis Vännen!
Vad roligt att det blev en så bra födelsedag iår. Och vad härligt det är att höra dig beskriva hur du längtar till nästa.
Stor kram och ha en trevlig midsommar.
/Anna-Lena

2007-06-21 @ 11:19:45
URL: http://www.scraphonan.blogg.se
Postat av: Sannasmamma

Här var´e nytt!!:-O
GRATTIS!!!! Tamtadam...
Och trevlig midsommar:)

2007-06-21 @ 12:16:31
URL: http://skeppar.blogspot.com
Postat av: Lilo

GRATTISSSSSSSSSSSSSSS!!! Låter som en toppenfödelsedag! Ska tipsa Amanda och Felix (och gubben) om hur jag ska uppvaktas när jag fyller år i augusti ;)

2007-06-21 @ 14:57:49
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: elsamaja

Tack allihopa, jag blir riktigt rörd, jag kom hem från stugan precis (och kastar mej över datorn, bokstavligt) och läser allt detta, tack än en gång.

2007-06-21 @ 15:48:17
URL: http://elsamajarun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0