Ny scrapbutik på nätet

Nu har min kursledare på scrapkursen jag var på, startat sin web-butik, http://www.scraphonan.com, ta en titt och kolla vad hon har, mycket kul saker finns det, vill ha DET och DET och....., min bror bor nästgårds, jag kanske ska kolla om han kan hämta en beställning där, så får jag hit den till helgen, hmmm, tål att tänka på.

Har sovit i stugan i natt som var, somnade kl 11 och sov till 10 idag, med en kort vakenperiod vid 3, jag behövde tydligen sova, eller??? Yelly kom studsande nån gång på morgonsidan, kurade ihop sej intill mej, sen sov vi vidare.
Det är så lugnt där, så jag sover så skönt, även om sängen inte är lika bra som hemma.
Idag har jag grävt bort en halv kvadratmeter gräsmatta , ökat ut en rabatt, där jag ska plantera dahlior, all gräsmatta ska väck, på sikt, så vi inte har nåt som ska klippas. Det ska bli mer perennrabatter, blir säkert tramptåliga växter lite här och där också, vad som helst, bara inte gräs, bläää.

En yta under äppelträdet ska det bli backtimjan på,för att kunna ha en liten utemöbel där.
Kom på det förra året, när jag konstaterade att trädet är så stort, att man får skugga när man sitter under det, tur att jag inte grävde rabatt där för två år sen, när jag var på väg, men kroknade efter att ha grävt en annan stor rabatt, mitt i varmaste sommaren, torrt, hårt (lerjord) och förbenat hett, nu är jag ju glad att jag inte orkade fortsätta.

Det har varit varmt och soligt, är fortfarande skönt, vi har kvälssol på balkongen, så det blir nog kaffe där ute, om vi inte hamnar framför tvn, förståss.

Ha en trevlig 6 juni allihop, jag ska inte göra nåt speciellt, firar ni nationaldagen?

Mors

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0