kolonistart

Har nu börjat på allvar med kolonin för iår, började anfalla 
landet där vinbärsbusken har stått, det behöver en rejäl
ansiktslyftning ,så jag grävde,  fyllde på med hästgödsel och
kompostmatrial,så det blir lite jord i leran, också, den är så 
kompakt som den är nu, pust.

Tog bara en bit idag, sen hela är färdigt , så ska jag ställa
pallkragar uppepå jorden, på rad, sen fyller jag på med fin jord och
sår i dom iår, så får det joxa ihop sej nere i backen under, så det
blir fin och gosig jord till nästa år, för djupare odling, eller
eventuellt att det blir perennrabatter där, så småningom.

Irene kom hit i eftermiddag, så det blev först kaffe och prat, sen åkte
scrapprylarna fram, jag gjorde en LO med ett fint foto på en röd ros,
jag har pippi på att ta kort på blommor, och har äntligen hittat ett
roligt sätt att använda dom på, ska se om jag kan fota den imorgon, och
ladda up den här.

Nu ska jag lägga mej och läsa en stund, sen sova, och hoppas på att
förkylningen som börjar att smyga sej på, är borta när jag vaknar
(önsketänkande).



Natti natti

Kommentarer
Postat av: anna Bjerstaf

Hej!

Å vad kul att du hittade min lilla sida och jag din! Visst är det härligt att vara kolonist!! synd att du bor så långt bort annars hade vi kunnat byta lite plantor med varandra. :-) jag skall leta vidare på din sida och se om jag kan hitta lite bilder på ditt kollo!
Gick det bra med pallkragarna? jag fick just iordningen en jag med, jag sådde sallad och svartrot i den så nu är det bara att vänta på primörerna :-)

Må väl // Anna

2007-05-14 @ 21:04:44
URL: http://kollobarnets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0