Nöjd

Det har varit några bra dagar nu, visserligen en där jag blev totalt slutkörd, både fysiskt och psykiskt, men den var ändå bara positiv.
Jag hjälpte en kompis vid hans årliga blomförsäljning, har gjort det i många år nu, och det är alltid lika roligt, och lika slitsamt, men på ett bra sätt. Vi startade vid halv 7 på morgonen, ändå hade vi sovmorgon, jämfört med han själv, han startade vid 5 `:I , sen var det full fart med uppplockning och iordningställande, frukost vid 9, finputs och genomgång av priser m.m. fram till 10 när det öppnar, då är det full rulle första timmen, mycket svara på frågor och ge råd, om plantering, vad som passar ihop och hur löser man bevattningen när man är borta, det är så roligt.

I år hade jag försäljning av egentillverkade kort, (lite bilder kommer senare) min man skötte den biten, och det gick över förväntan, 13 kort sålda, och en beställning senare på kvällen, jag är såå glad, för nu blev det ju ett bra tillfälle för att tala om för folk, att jag gör detta, många tog visitkort också, jag hade även draghjälp av min blomsäljande kompis, som gjorde reklam för dom samtidigt som han höll öppningstalet, ett stort tack till honom . Jag måste ju rikta ett speciellt tack mina fina kompisar på forumet under http://www.scrapbutiken.se, som höll både tummar och tår för mej, det hjälpte ju, helt klart, en stor bukett fina vårblommor till er alla.

Fram på eftermiddagen när allt var ihopplockat och klart, så åt vi kebab tillsammans, vi som var med, vi var sååå trötta, så vi satt och spelade på läpparna allihop, men en trevlig avslutning på dagen.

Nu har jag ett gäng blommor som ska planteras, i krukor och i rabatter, men det får bli imorgon, för i eftermiddag ska vi till stan på teater, plötsligt påkommet, två biljetter som några kompisar hade fått över, till "singing in the rain".

"Nu ske je hama te ma" så jag är klar när vi ska åka (jämtskt uttryck som säger allt!!!!)

Mors

Kommentarer
Postat av: Lilo

Hoppas du får ett härligt teaterbesök! Den ska vara sevärd har jag hört. Här scrappas det! Har precis gjort klart tre layouter till Stellas... men nu orkar jag inte skanna dem, nu lägger jag mig i soffan istället. ;)

2007-05-19 @ 20:02:09
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Luna

Kul att du fick lite erkännade för din kreativitet! Det var säkert en nyttig kick för självförtroendet. Får verkligen gratulera!

2007-05-20 @ 20:40:52
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0