Onsdag Ris och ros, riset har jag klarat av

Nu har jag varit på undersökning hos tandläkaren, det såg bättre ut än jag trodde, men å andra sidan har jag haft tre rotfyllningar som varit akut under sista året, det vill jag inte vara med om igen, jag har fött tre barn, men det har varit "a piece of cake"  jämfört med riktig tandvärk. Tre gamla fyllningar som behöver bytas, och tre små hål, det är lite för mej som alltid haft dåliga tänder.

Anders är på väg för att träffa killen han var med och räddade livet på, han har kommit tillbaks så pass att han ska tillbaks till eget boende snart, det såg väldigt mörkt ut ett tag, men nu har han kommit igång riktigt bra, tydligen.
Det är två till som ska med, och så ska dom ut och fika, skönt att träffas på neutral plats, och inte i sjukhusmiljö, Anders har svårt för det, av naturliga skäl, med tanke på dom veckor han låg på sjukhus i samband med att han fick stroke.

Själv ska jag sätta mej och göra två kort jag har beställning på, ett studentkort till en tjej som gillar svart och stora smycken, där jag samtidigt ska använda ett foto på henne från det hon var liten, det blir en utmaning att kombinera det gulliga fotot med svart och tufft.
Det andra ska vara till en 50-årsuppvaktning, få se vad jag hittar på där.

Det är så roligt att folk uppskattar det jag gör, det är en kick för självfortroendet, numera kan jag ta till mej beröm också, det hade jag svårt för tidigare, visste inte riktigt vad jag skulle säga, det blev mest ett hummande och tack med ett generat leende, nu kan jag faktiskt klara av att hålla med, att det faktiskt är bra det jag gör. Jag tror absolut att kreativt arbete är allmänt stärkande, och nånting man själv kan påverka resultatet, när allt annat runt om är kaos (det har varit det tidigare, inte nu, tack och lov).

Mot scrappingprylarna

  Mors

image36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0