Tisdag kväll

Jag är fortfarande såå vansinnigt trööött, jag blir galen, har till och med känt motstånd mot att åka till stugan, det är inte vanligt. Nåväl, nu har jag gnölat, så nu är det gjort, över till roligare saker.

Jag hämtade antisprattelmedicin i fredags, så det blev  bara en helvetesnatt, ett litet vitt piller varje kväll, och nätterna blir betydligt bättre.

Jag har suttit och gjort kort i parti och minut sista dagarna, det är såå roligt, ska hjälpa en kompis att sälja blommor på torsdag, och då har min gubbe lovat att hjälpa mej med att sälja kort i samband med det, är det inte gulligt av honom, det kan ju vara nån som ska uppvakta nån med en blomma dom köper där, och då är det väl ypperligt, att dom kan köpa kort vid samma tillfälle, eller hur???

Det är ett bra tillfälle att tala om att jag har börjat med såna, kommer att se till att alltid ha några färdiga i stugan under sommaren, OM någon helt plötsligt kommer på att dom ska bort nånstans och behöver ett, det är ju min förhoppning att det ska bli så, optimist måste man vara, försöka låtsas vara det iallafall.

Har varit i kolonin idag, och bl.a. grävt färdigt i växthuset för att kunna plantera gurka och tomater där till helgen, det var ogräs i all förbannelse där, så det var hög tid att jag tog itu med det, förberedde även ett land ute, tungt och tråkigt jobb, men belöningen kommer när vi får börja skörda, längre fram i sommar.  Det är ju motion på hög nivå också, inte så ergonomiskt riktigt alla gånger, men jag tar lite eftersom, det är bara jag själv som sätter målen, hur mycket som ska odlas. Jag säjer alltid "iår ska jag inte odla så mycket" hrmpf...nog står jag där ändå med fröpåsar av allehanda sorter "det där verkar kul, det måste jag prova"  The same preci.... (stavning?) as last year, av nån underlig anledning tror inte Anders på vad jag säjer, lite elakt av honom  eller?

Hade påhälsning av en liten söt kopparorm när jag kom dit idag, den låg och solade sej, och jag hann ta kort på den också, efter en stund var den borta, bra, då har du väl pillrat iväg upp i skogen, tänkte jag, men icke sa nicke, när jag flyttade på en jordpåse inne i växthuset, vem låg där, om inte herr orm, då bar jag upp den i skogen, så jag slipper trampa på den.

Nu ska jag sova  gääsp





Kommentarer
Postat av: Lillis

Kom ihåg att ta bilder på alla kort innan du säljer dem! Jag tror att du letar efter "procedure", eller hur? Jag ringer imorrn, jag vet ju inte ens mer om vad som hände på resan än jag har läst här. Skandal! :)

2007-05-16 @ 01:41:30
Postat av: evans

Vad spännande att få påhälsning av ormar! Här får vi nöja oss med feta paddor...

2007-05-16 @ 09:04:19
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Helena

Lycka till med kortförsäljningen och kom ihåg att ta bilder på dem innan så vi får se dina fina kort.
Krya på dig!
Kramiz

2007-05-16 @ 15:52:48
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Lilo

Jaaaa, glöm inte att visa oss dina kort också! Och så vill jag få se en layout med ormen på. ;)

2007-05-16 @ 17:23:10
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Anonym

Visst är det härligt med växthus och att kunna odla lite till husbehov.
Kul att det gick så bra med din kortförsäljning.
Det hjälpte tydligen att vi knep med alla tummar och tår.
Ha en bra dag. KRAM

2007-05-18 @ 08:29:36
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Luna

Hoppas du piggnat till lite. Den där kopparormen vill jag också se. Jag fångade en på bild för någon månad sedan. Det är en vacker iten orm/ödla. Tack för din fina kommentar hos mig i dag.

2007-05-18 @ 11:00:42
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: sören

Tack för kommetaren. Jag har lagt till mer inforamation om det stora trädet nedaför bilden.
Jag får kolla in din blogg lite bättre senare är bara in för lite lunch. Ha en bra dag

2007-05-18 @ 12:40:01
URL: http://sorenk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0