Ny vecka, nya utmaningar

Titeln är lite dubbeltydig, dels i utmaningsresan på scraputmaningen, och även i verkliga livet.

Egentligen utsätts vi ju för nya utmaningar varje dag, utan att tänka på det, för den absolut största utmaningen vi har, är ju att leva!!!!  Och då menar jag inte bara,att hållasej vid liv, utan att leva mentalt.

Jag hade alltid det ledordet när jag jobbade, att ju djävligare arbetsmiljön var, desto mer bus var vi tvungen att hitta på, för att klara oss, och det menar jag bokstavligen. När jag tänker efter, så var det nog när jag slutade att leva efter det (inom jobbet) som min resa mot utmattningsdepressionen började, och den tiden var nog ganska lång, utan att jag var medveten om det, vilket ju tillhör sjukdomsbilden.

Nu försöker jag att se till, att jag lever mentalt, dom flesta dagarna, även om det kan vara med ganska små medel ibland, och är det nån dag det inte funkar, då tillåter jag mej att ha dom dagarna, utan att skämmas.

Nu ska jag sätta mej och scrappa en LO till ettlittetord, och så ska jag börja fundera på den till veckans utmaningsresa också, för vi åker bort på fredag, så den ska jag ha gjort innan dess.

Här är förra veckans bidrag.
Utmaningsresan vecka 3

image119

Jag bar älskar det där fotot, ljuset gör att det blir så mjukt, och lite diffust.



Kommentarer
Postat av: Lillemor

Gud så fint! Kram på dig!

2007-10-16 @ 19:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0