Underliga lagar

Jag har många gånger funderat på det här med att homosexuella får ingå partnerskap, men ändå så är dom inte arvsberättigade efter varandra, som man är som hetero, när man gifter sej, rätta mej om jag har fel.

Jag skulle vara väldigt intresserad av, vad det är för skillnad!!!Anser "dom som har hand om et" att det är inte troligt att homopar har gemensam ekonomi???
Dom tror kanske att dom har jättegott om pengar, så det finns ingen anledning att dom ska ärva varandra??? 
Eller nån annan konstig ide om vad som skulle vara annorlunda än andra på!!! (Frånsett att killar gillar killar, och tjejer gillar tjejer)

Det  är ju betydligt otryggare för dom, jag vet inte ens om den vanliga sambolagen gäller, det är jag inte insatt i, upplys mej gärna, nån som vet.

Jag har pratat mycket med våra vänner som är i den här situationen, och jag blir förvånad över hur trångsynt det fortfarande är, både lagmässigt, och hur medmänniskor beter sej.

Hittade till den här artikeln via Milos hemsida, och den är rätt tänkvärd
Äktenskapslagar

Det rör sej mycket i dom grå ibland, och jag blir förbannad, när jag tänker på, att  mina vänner diskrimineras, för att några anser att dom är "fel".
Jag är så otroligt glad för dessa vänner, för dom har bidragit till att våra barn har vuxit upp till fördomsfria ungdomar, som vet dessa människor inte är ett dugg annorlunda än andra, dom är goa mysiga vänner, dom som alla andra vi har, och tack och lov så har det tillkommit fler under årens lopp, så vi är lyckligt lottade.

En liten reflektion så här på kvällskvisten.

Nu är jag medveten om att det säkert finns dom som stör sej på vad jag har skrivit om, men förhoppningsvis så är det inte så många bengskallar, som är in och surfar på en medelålders kvinnas blogg, och har du som har kommit hit av misstag, några åsikter om min inställning, så kan du surfa vidare.

Tack för ordet

Kommentarer
Postat av: Luna

Tack för de orden. Jag blir alltid lika glad när någon slår ett slag för homosexuella. Som bisexuell och gammal stockholmare hade jag flera bögar och flator i min bekantskapskrets. De har vunnit många strider men än finns det många kvar.

2007-10-19 @ 22:35:10
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0