Sol ute, sol inne, sol i hjärta sol i sinne...

...har jag haft idag, startade dagen med att åka till kolonin, och höstgrävde ett land färdigt där, skönt, på sikt ska det bli Jordgubbspyramider där, inte så här stora, men nåt liknande med detta.

Solen sken och det var riktigt varmt och skönt.

Vi fick med oss två gurkor, ca två kilo tomater, 1,3 kilo björnbär, vaxbönor, morötter och svartrötter hem, inte helt fel, jag  känner mej rik, när vi kan skörda så här, sen att det har varit ett helsikes jobb innan, typ min utgrävning jag gjorde idag, innan, det är liksom glömt, när det är skördetid.

Eftersom det är torsdag, så är det Röda Korset som gäller på eftermiddagen, med trivsamt umgänge med en samling tanter, dom flesta 75 +, och så jag då, med mina blygsamma 49, men himmel vad kul vi har, dom är heltokiga, så ibland håller jag på att garva ihjäl mej, dom tre timmarna där går så fort, med handarbete, prat och kaffepaus, det är ibland så jag tackar min sjukdom, för att jag fått lära känna dom här, hade jag jobbat hade jag ju inte börjat där.

Har ingen direkt höstlig LO som jag inte visat här, men eftersom det närmar sej Halloween, så kan ju den här passa. Tyvärr lite blänk i fotona, men jag lyckdes inte få till det annorlunda.

Yngsten när han klädde ut sej till skolan i 4:e klass, och spelar ut hela sitt register av miner.

Tack och hej leverpastej

image105

Kommentarer
Postat av: Luna

Låter som en underbar och effektiv dag. Trevlig helg!

2007-09-14 @ 16:34:48
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Vad härligt det låter med skördetid, massa godsaker fick du med dig hem.
LO´när härlig, vilken utstyrsel han
har!

2007-09-15 @ 04:34:59
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: evans

Vad smart med jordgubbspyramiderna! Så slipper man ju att gubbarna hänger ned på gräset. Jag avundas dig din skörd...

2007-09-16 @ 12:51:23
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Britten

Hej
Har läst hela din blogg nu och jag känner så starkt med och för dig så jag vet inte riktigt vad jag ska säga.
För 13 år sedan fick min mamma en anerysm i hjärnan och vi upplevde några kaotiska veckor, så lite kan jag förstå men inte alls vidden av det ni gått igenom..
Min syster gör också jordgubbspyramider...Kul..!
Ha en bra vacka och en trevlig helg.
Britten

2007-09-19 @ 19:20:49
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0