Helgen i ett nötskal

Söndag kväll, det har varit superfint väder, men vi har varit inne större delen av dagen, och det utan det minsta dåligt samvete.

Anders har tittat på gamla Trinityfilmer hela dagen, för det har tydligen varit filmmaraton med såna, sen har han sovit lita av och till dessemellan, själv så har jag läst, läst, sovit, läst, varit ut på en långpromenad (otroligt nog) sen sovit och läst igen.

Varför det här nu då, när solen skiner????


Igår hade vi marknad i koloniområdet, och jag hade ju som vanligt stressat upp mej inför det, fast jag inte behövde, jag hade otroligt nog allt väl förberett, så fredag kväll satt jag och lyssnade på talbok, och stickade, på vår inglasade veranda i stugan...hur skönt och avspänt som helst...men...skenet bedrar....
Inuti mitt huvud och i min kropp, pilar små stressputtar omkring, och gör att jag går på högvarv, fast jag inte ser ut att göra det....åh vad jag blir trött på det, och det är ju ändå något roligt jag har framför mej, en sån här gång, men ändå så drar det igång, på samma vis...puh...och dessutom så försov jag mej på lördag morgon.



Nåväl, dagen blev underbar, jag sålde både kort och små änglar i luffarslöjd, och många tog visitkort och lät väldigt intresserade av att titta mer på vad jag gör.
Dessutom var vi tre stycken, som hade ett lotteri tillsammans, och det gav lite pengar också, och framför allt var det jättekul, det gav mersmak till kommande år, och vi hade himla roligt, vi hjälptes åt hela tiden, och passade varandras bord.
När jag plockade ihop bord och prylar, var jag så trött så jag mådde illa, för då gick luften ur mej, men efter lite mat i magen, och härligt umgänge på kvällen, så blev det bättre.


Sen efter att marknaden var slut, och det var  ihopplockat, så var det den traditionella fisksoppan, för alla som anmält sej till den, och lite pubafton på det, men dom flesta var nog rätt trötta, så vid sju drog sej dom flesta tillbaka, Anders och jag hakade på en familj och spelade kubb, och slutade kvällen inne hos en av döttrarna i familjen, som också har stuga där.
En otroligt rolig dag och kväll.
Vi hade Yelly hemma hos Tord, så vi åkte hem redan 10 på förmiddagen, sen efter det har vi som jag skrev i början, inte gjort många knop, men det har varit en skön lugn dag.

Imorgon ska jag åka till IKEA, så vilodagen var bra inplanerad =)


Kommentarer
Postat av: Bammie

Hej hej! Vad kul med marknad och vad skönt med en slappardag efteråt. Det var vettigt gjort.

Ha det gött.

2008-08-26 @ 06:47:44
URL: http://bammiesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0