Nästan en vecka i kolonin

Vi har varit nästan hela sista veckan i stugan, en natt sov vi hemma, i övrigt har vi varit hem nån vända varje dag, så att vi har ätit ett mål mat, tillsammans med Tord, tvättat lite och liknande, annars har vi varit där.

Vädret har varit lite upp och ner, men till största delen bra, idag vaknade vi till regn, vid åtta-tiden, då la jag mej och läste, Anders tittade på OS, så först vid elva, åt vi frukost och gick ut med Yelly , hon och jag var ut vid tvåtiden i natt, då var det månförmörkelse, tur att jag fick det bekräftat idag att det var så, för jag blev tveksam, om vinet och Whiskeyn från igår, satt större spår än jag trodde.......
Vi grillade ihop med några grannar, åt gott, drack gott och hade väldigt trevligt, dom är lite halvgalna, precis som vi så vi trivs väldigt bra ihop, när vi skulle dricka kaffe, ryckte vi in två till, som är av samma skrot och korn.
Det blev som sagt några glas vin, och några whiskeypinnar, så när vi skulle gå hem (50 meter) så kändes mina knän väldigt mjuka...."ler"...men kul var det, och gott var det.

Efter hundpromenad och frukost, kröp vi ner under täcket igen, och fortsatte med TV-tittande och bokläsande, sen blev det en par timmars sömn också, så himla skönt.

Nu är det söndag kväll, och en dag till med sommarlov för sonen, sen börjar allvaret, det är bara att inse, att sommaren snart är slut, och som vanligt har jag känslan, att var katten tog den vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0