Lycka

Ibland behövs inte så mycket för att jag ska bli glad, min LO som jag scrappade till ett litet ords utmaning, om att scrappa en sångtext, visar dom upp på sin blogg, det gör mej jättestolt.

Jag hade bara en text, "I just called to say I love you", den blev vår låt redan från början.
Och det som är det roliga, är att det sa "klick" mellan oss per telefon, fast vi hade kännt varandra ett bra tag, innan det telefonsamtalet.
 Egentligen  skulle det bara  vara en kort pling, för att bekräfta att vi skulle bli ett gäng som skulle åka till Mälarsalen och dansa, men  i själva verket räckte det närmare 45 minuter, för nåt hände som vi inte riktigt va med på själva.

Det här var på fredagen den 7/10 - 88, och efter den helgen har vi varit ett par.

Efter nästan 10 år gifte vi oss, i hemlighet, dan innan min 40-årsdag, och dom som kom hit på 40-årsfesten, fick så småningom veta att det även var vår bröllopsfest.

Lillemor sjöng våran sång, och så berättade hon att vi hade varit ut och ätit middag dan innan, hela familjen för att fira litegrann för oss själva, och så talade hon om att vi hade varit och tagit familjefoto, för det passar ju bra att göra i samband med min födelsedag, hon kan brodera ut texten, jag lovar.
Och så berättade hon, att innan innan dess, hade vi varit uppe i kommunhuset, och tittat på utsikten, rackarns vilken fin utsikt det är därifrån,  och  före att vi tittade på utsikten, så gifte sej Mamma och Anders.

Snacka om bombnerslag, vi hade lyckats dölja det för alla, och det var många shockade miner, innan dom fann sej.


image230

image231

Kommentarer
Postat av: Lilo

Härligt!!! Vad romantiskt! =)

2008-02-16 @ 14:54:51
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: MissMian

Den är ju så fin så jag förstår verkligen varför de visar den!!! Och historien bakom låtvalet är ju så romantiskt. Jag och sambon har ingen "egen" låt...vilket är lite synd.

2008-02-16 @ 15:00:31
URL: http://missmian.blogspot.com
Postat av: Lillis

Hehe, jag kom inte ens ihåg att det var jag som berättade det. Och vadå brodera ut texten, att döma av din blogg så jag har väl lärt mig av den bästa :9

2008-02-16 @ 15:07:26
Postat av: cattis

Ååååå...så romantiskt! =D Jättefin layout!

2008-02-16 @ 15:50:24
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: Luna

Jag ska också gifta mig i smyg! =)Det lät som ett härligt romantiskt minne!

2008-02-16 @ 21:25:47
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0