Se hit alla jämtar

Jamtelagen. Av Ewert Ljusberg

1. Du skall veta att du är något - jämt.

2. Du skall veta att du är lika god som andra.

3. Du skall som jamt aldrig tro att du är för mer än andra eller mindre än andra.

4. Du skall komma ihåg att du alltid duger som du är.

5. Du skall älska dig själv så du kan älska andra.

6. Du skall inte döma andra för att de heller inte begriper bättre.

7. Du skall alltid bekämpa självgodheten inom dig.

8. Du skall jämt vara glad över ditt tungomål.

9. Du skall vårda och försköna den bit av jorden som du ett ögonblick i historien förvaltar åt de ofödda.

10. Du skall bejaka den gåva som heter livet.

Den här hittade jag i anebettans blog, och jag snodde den rakt av, utan att be om lov, jag hoppas att du förlåter mej för det, det är ju för att sprida det jamtska budorden jag gör det =)


Kommentarer
Postat av: evans

Haha! Oss jämtar är det minsann inga fel på, och du vet ju att det finns ingen finare varelse än en riktig jamtlandstaus. Ma e reint makalaus ;)

Tack för din fina kommetar hos mig! Jag blev alldeles tårögd när jag läste den.

2008-01-20 @ 17:17:15
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Luna

Amen till det!

2008-01-21 @ 07:44:14
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0