Dagsutflykt till Trosa

Mitt i byggnationer i kolonin, rensande av ogräs, vattnande och diverse andra sommarsysslor, så gjorde vi en liten dagsutflykt, Anders och jag, det var riktigt skönt.

Att vi jönsade runt och letade efter en loppis som inte fanns, inte där vi trodde, iallafall, drog väl ner mitt humör ganska ordentligt, milt sagt, men efter att vi gav upp, och åkte mot Trosa, hittade en mysig resturang, och fick oss lite till livs, så steg mitt humör många grader, så resten av dan blev bra.

Vi strosade runt en par timmar, handlade lite kul saker, och avslutade med att fika på "Kutter konfekt" , marsipan och chokladtillverkare, som har  cafe´ och försäljning av allt möjligt gott "mums", mysigt var det att sitta ute i skuggan, med en kopp kaffe (te för Anders) och en liten kaka + en tryffel var, under tiden som vi lyssnade till porlandet av vatten i dammen bredvid där vi satt.


Vi var även in på en loppis, i utkanten av Trosa, där Vi  handlade lite smått och gott av , bl.a. lite udda Gustavsbergsporslin, som vi ska ha i stugan, en jättesöt tekanna, ett seriealbum "ensamma mamman" och två små plåtburkar.
Har ni möjlighet att åka till Trosa, så kan jag rekomendera både en sväng till cafeet, och loppisen, och att rent allmänt gå runt i denna småstadsidyll.

Utanför loppisen var världens snyggaste Cadillac parkerad,"dreggel......", det var loppistjejen som hade den, vi pratade en hel del med henne, och fick veta att det var en fin årgång på bilen - 58 ;) och att den visserligen var omlackad, men i övrigt var det orginaldelar på den, inget utbytt, det hade varit en äldre dam och hennes son, som hade varit första ägarna på den, och skött den som ett barn.

Jag såg en mintgrön Cadillac med vitt tak, när jag gick gymnasiet, som jag förälskade mej så otroligt i, så att det har varit en drömbil för mej i alla år, att jag gärna skulle ha velat haft en, den här var om möjligt ändå finare, det var en enorm glädje att få titta på den på nära håll, och närmare min dröm än så kommer jag nog aldrig, det skulle vara så förbaskat svårt att bygga om den till att Anders ska kunna ta med elskotern...plus att jag inte skulle vilja parkera med den...





Kommentarer
Postat av: Cath.

Å, vilken mysig dag ni hade! Tack för tipset om caféet, jag är ju godisälskare så det verkar rätt ställe... Vi ska nog också ta en tur till Trosa så småningom....

Ha det gott!

2008-07-16 @ 12:06:29
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0