En vecka som bouleänka

Jag har haft en härlig lugn vecka, grabbarna hemma, men dom jobbade, enda var att se till att det fanns middag lagad, det var väl mest för yngste sonen, som började sitt sommarjobb i måndags, och därför var mer död än levande på kvällarna, efter att ha jobbat med parkarbete på Nynäs petroleum, dragit sly, rensat ogräs, dragit sly igen osv.
Den äldste är van att fixa själv,och har dessutom inte ätit middag här alla dagar.

Jag har haft en scrapdag och en kväll med en av I:na, mycket trevligt, kvällen avslutade vi med ett glas vin...gott....
Jag har omväxlande varit i kolonin och här hemma.
Jag har läst mycket.
Varit till kompisen Doris, där vi satt på hennes skuggiga balkon, fikade  och satt  och stickade tillsammans . Lyckan var ömsesidig, från både hennes och Yellys sida, när vi kom dit, det var länge sen dom träffades.

Mycket promenerande, eftersom jag är blom och postvakt, och det är inte åt samma håll som kolonin, så det har verkligen varit säkrast att planera dagarna, så att jag inte skulle knata till bägge ställena samma dag, bara för blomvakteriet så drar det iväg 6.500 steg, ungefär, nästan lika långt om jag går till stugan.
Det mest förvånande, är att jag varit ute ganska tidigt, jag har försökt gå igång när Tord har gått till jobbet vid sju, så på tisdagen, då hade jag ätit frukost, gått fram-och-tillbaks för att ta in post, handlat och duschat, när klockan var 10...sensation.
Och imorse gick jag en timmes promenad, och var tillbaka halv 9, skulle inte ha kunnat gå under den hetaste dagen, så jag hade inte mycket att välja på, och eftersom jag hade lyckats ställa klockan på kvart över 7..så...lika bra att göra nåt av det, men...tro inte att det blir nån vana!!!!

Jag har ätit otroligt kulinariska middagar när jag varit i stugan, två av kvällarna, och druckit rött vin till det....spagetti med köttfärssås ena dan, grillad kyckling med grönsaker andra dan, vem katten har sagt att det måste vara oxfile för att det ska gå att dricka vin =)

Gårdagen, den tillbringade jag i stort sett 6 timmar, i skuggan under vårt äppelträd, där jag roade mej med att läsa veckotidning, gulla med hunden, äta, måla uppstämplade motiv, ligga i baden-badenstolen och titta upp i äppelträdet och filosofera.....mycket väl använd tid, eftersom det var duktigt varmt.

Anders kom hem, hel och välbehållen, och mycket nöjd med sin vecka, och väldigt glad åt att han har orkat sitta och köra så långt, som 47 mil enkel resa, snacka om att ta tillbaka vardagen.

Nu börjar en ny vecka, och för min del blir det scrapträff i Västerhaninge, med några kompisar från Allt-om-scraps forum

Kommentarer
Postat av: Pyssellina

Hejsan



Hoppas du har fått min lilla vinst, den var inget märkvärdigt men är ju trist om den inte kom fram.

2008-07-30 @ 22:30:53
URL: http://pyssellina.blogspot.com
Postat av: Alexandra-lindgren

hoppas du tar tillvara på tiden :)

jag har scrapapt ett bidrag till din utmaning. den finns i min blogg :)

2008-07-31 @ 20:08:43
URL: http://www.alexandras-scrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0