Scraptid är underbart

Åh vad det är skönt att ha tid att sitta och scrappa, det har inte varit så mycket av den varan, men jag stjäl mej till det emellanåt.

I måndags, när det hällregnade, så satt jag på Pyssel och Ting här i Nynäshamn, i flera timmar och pysslade, snackade skit med I som var med, och med Anneli och delar av hennes familj, mycket trevligt, och jag fick lite gjort också, ett kort och en LO blev klar, och så har jag två kort som ska slutföras.

Igårkväll så hade jag besök av I, så då blev det två LOs till, så nu börjar jag att vara inne i ett stim, kul kul.

Anders och Tord drog upp till Söderfors igår, jag valde att stanna hemma och se till hunden, och så kände jag, att efter den sista månaden så ordar jag bara inte åka någonstans, jag vill vara hemma, landa lite och sova, men även hinna med lite nödvändiga sysslor, både här och i kolonin, så det var mitt eget val, även om jag väldigt gärna hade velat vara med, för idag ska dom fira svärmor som fyller 70 år, med middag på resturang nånstans i närheten med Furuvik, där svärföräldrarna är med husbilen några dagar, men, ibland måste jag välja bort trevliga saker, så nu är det så här, och det går ingen nöd på mej.

Här kommer bilder på det jag gjort, bidrag till olika utmaningar i bloggpartyt 

Den första är efter en skiss hos Lena och Ronjas scrap

Jag lyckades hålla den ganska enkel, vilket är svårt, för jag har börjat med att få en viss ovana, att jag duttar på pryl efter pryl, även när målsättningen har varit att inte göra det.
Den här LOn behöver ingen journaling, fotot säger allt =)



Nästa är till en matrialutmaning hos Susny

Måste-listan
alfabetsstickers/thickers
Minst två hjärtan
journalingruta (köpt,stämplad el. egengjord)
ritade konturer

Förbjudet-listan
Cardstock
brads
bling/glitter
spets (band är ok)

Fotot är taget på Anders 40-årsdag, och jag tycker att det är så bra på honom.



Tredje alstret är ett kort, hos Annes scrapperi där det var en annons som vi skulle inspireras av, och för mej blev det ett kort. Jag hittade denna helt underbara fulsöta grodstämpel hos Anneli, och fick iden till att använda den tillsammans med en bit papper som fick mej att tänka på bilden i utmaningen.



Den fjärde och sista är en skissutmaningen är hos Pyssellina



Texten är:
I maj 2007 fick jag följa med några kompisar till Frankrike.
Vid inflygningen över Nice, så slog det mej, att medelhavet
 faktiskt är grönt, precis som man ser på foton.

Jag fick till den här underbara bilden, där min upplevelse av färgen syns tydligt.

Kommentarer
Postat av: CillaT

Oj vad du har legat i! Jättefina LOs och kort:)

2008-07-10 @ 15:36:53
URL: http://cillasinsida.blogg.se/?tmp=06014458
Postat av: Anne/anneh

Oj vad mycket du har hunnit med;0) Nu blir man ju sugen på semla....Vilket härligt och roligt kort du har gjort till min utmaning. Jag förstår att pappret fick dej att tänka på annonsen. Tack att du ville delta, jag ska lägga upp kortet i bloggen snarast och kolla på din utmaning oxå;0)



/Anne

2008-07-10 @ 19:53:32
URL: http://annesscrapperi.blogspot.com
Postat av: NetteR

Oj vad du är kreativ! Jättefina alster du har gjort :)

2008-07-11 @ 07:11:12
URL: http://netter.bloggagratis.se
Postat av: Susanne

Vilket fint bidrag du fått till, håller med om att fotot är jättebra. Är precis hemkommen från semestern och det är så kul att se vad alla har knåpat ihop.

2008-07-11 @ 14:07:00
URL: http://susny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0