Mera bidrag till CCn och första till bloggpartyt

Det går lite trögt för mej, att få nåt gjort, men här har jag två bidrag till, en till en utmaning cybercropen på  Allt om Scrap, där man skulle utmanas av en bild på en pärlplatta i form av en stjärna, med pärlor i rosa-rött-orange-gult, och jag blev inspirerad till att scrappa ett kort jag tog med min gamla Pentax systemkamera, första sommaren jag hade den, slutet på 70-talet början på 80.
På semestern när jag var uppe i Jämtland, hos mina föräldrar, så tog jag mycket foton på blommor, och en del var av blommor som var yttepytte små, så min pappa undrade vad jag sysslade med, när jag låg raklång ute på backen, men jag hade ju makroobjektiv på kameran, och kunde ta massor på läckra bilder även på små blommor.

Dom här blommorna är nu inte så små, men det var en av min pappas favoritblommor, orange lilja, där uppe kallas den för kejsarkrona, vilket jag numera vet är en annan lilja.

Bildinspiration
image324

Nästa alster är en av bloggpartydeltagarnas utmaning, Alexandra 
Scrappa i rött-rosa-vitt
Det röda är endast hjärtana i papperet bakom bandet, och det vita finns i det rutiga papperet, det var det rosa som tog överhanden.
image325


 

Kommentarer
Postat av: Moma

Och den här är precis lika fantastisk som den förra! Jag finner inga ord, du har verkligen lyckats.

2008-05-05 @ 19:22:20
URL: http://monma.blogspot.com
Postat av: Tette

Härliga färger!!! Man blir alldeles glad!

2008-05-06 @ 09:09:13
URL: http://ogonblicken.blogspot.com
Postat av: Puman78

Jätte fina bidrag. Personligen tycker jag orange är en svår färg att scrappa, men du lyckas ju super. Kortet är också fint

2008-05-06 @ 16:36:47
URL: http://hmyran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0