Mina Bostäder

Snodde en tidslinje som Pumanhade i sin blogg, att skriva upp alla ställen man bott på sen födseln.

Jag föddes på Östersunds BB den 17 juni 1958 (blev fel införd i kyrkboken så enligt den fyller jag den 19/6)
Bodde mina första 6 år, på en jordbruksgård på i byn Trekilen, innehållande 8 gårdar, 2,5 mil från Hammerdal.
Flyttade till Lövberga (norr om Strömsund) och bodde där i 6 år, när det hastigt och lustigt blev bestämt att jag skulle flytta till min bror och hansfru, i Leksand.
Då bodde jag hos dom som fosterbarn, i ett år, först i Karlsarvet, strax utanför Leksand, när man åker på västra sidan om Siljan, sen flyttade vi in till Leksand, och bodde på Hantverkargatan där.
Efter ett år, fick jag flytta hem till mina föräldrar igen, och då hade dom hunnit flytta på sej, så först bodde vi stugan (trekilen) till i Oktober, då fick vi lägenhet inne i Hammerdal, på järnvägsgatan, Pippi-huset bakom Icabutiken.
Tre år där, sen började jag gymnasiet, då flyttade jag till Strömsund, hyrde ett rum på Näsvägen 4, hos en tant Svea, där bodde jag i två år.

Sen blev det Östersund i en yttepyttig liten lägenhet, på Storgatan 51, och jobb på Vinetta.
 9 månader senare fick jag jobb på Teli i Nynäshamnm och här blev det en 2:a på Nynäsvägen 30,
 1,5 år senare en 3:a på Backluravägen 3.
 2,5 år senare blev det krokvägen 7,
4 år senare hyrde vi radhus på Sandhamn, i Nynäshamn, där blev vi inte långvariga, eftersom vi separerade efter att ha bott ett halvår.

Tillbaka i en annan lägenhet på Backluravägen 11, därifrån till en större lägenhet på Backluravägen 3, eftersom jag hade träffat Anders, och vi flyttade ihop med mina barn.
4 år senare köpte vi ett radhus, vaktbergsvägen 45 i Nynäshamn, och där är vi kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0