Kalvöängeln

Nu har jag äntligen fotat mitt senaste försök, inom nån ny slöjdform, en som jag länge har varit sugen på, att prova, luffarslöjd.
För ovanlighetens skull, så är det ett litet projekt jag startat med, istället för som jag brukar göra, kasta mej över nåt stort, som blir hopplöst att genomföra.

Resultatet blev

KALVÖÄNGELN som har fått namnet av att jag hade den till försäljning, för första gången, i Kalvö koloniområde när vi hade höstmarknad. Den är iordninggjord med upphängningstråd av nylon, så den ser ut att sväva fritt. Lämplig att hänga i ett fönster eller liknande.

Pris 55 kr + porto  5.50




Den är ca 5 cm hög, och finns att få med pärlor i


1  Vit

2  Vit-blåmelerad

3  Rosa

4  Gul-orange melerade

5  Lila enfärgad 
    Lila melerad

6 Turkost melerad
   Turkost enfärgad 

   Ljust gul

  Vit-orange melerade

   Terrakotta  ljus 
   Terrakotta  mörk




Du som funderar på att köpa en av mej till present, titta på mina kort, som jag säljer  jag kanske har något som passar till mottagaren, den här ängeln är så liten så den är lätt att stoppa in i ett kort.

Kommentarer
Postat av: soffan

Vilka fina änglar du har gjort, jag samlar på mycket och där ingår oxså änglar.Jag återkommer med en beställning senare

Kram Ann-Sofie/soffan

2008-09-04 @ 07:59:42
URL: http://farmorshobby.bloggagratis.se/
Postat av: katarina nimrodsson

Hej

Var ute och surfade och hittade din fina sida med så mycket inspererande saker du gör Sälv syr jag och stickar har just börjat att sy lite lappar i lapptecknik och de är så roligt

Tack för en trevlig stund på din sida



katarina

2008-09-04 @ 10:09:23
URL: http://kattaspyssel.bloggspot.com
Postat av: helen

fint halsband

2008-09-05 @ 12:02:33
URL: http://ci3ur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0