Första dagen i kolonin för i år

Idag har vi varit en 2-3 timmar i i kolonistugan, det är första året som jag är så sen med att vara där, att det gått så långt in på säsongen, men det har ju sina rutiga och randiga skäl, det har kommit en hel del annat emellan, som vi inte har haft tidigare år, flyttning, söka-jobb-kurs, arbetstränig, Madeiraresa......hmm...det är nog inte så konstigt =)

Ungdomarna åkte hem åt olika håll idag, så efter det så kokte vi kaffevatten och drog iväg, så nu har även jag börjat 2009 års kolonisäsong, Anders tjyvstartade förra veckan.

Följande foton är knäppta förra året, så det är bara julrosorna och krokusarna som blommar nu, och jag har sett årets första nyckelpiga.

Grön klockjulros


Vanlig vit julros


Nyckelpiga på sallad



Det här var fotat nionde april förra året, tre dagar tidigare än dagens datum, skönt att det inte ser ut så här nu.


Pingstliljor och kungsängslilja


Tulpaner

Kommentarer
Postat av: soffan

Här kommer det en hälsning från Jämtland snön har inte försvunnit ännu.

Härliga kort, var oxså in och kolla dina nya kort på huset snyggt, härligt med stora öppna ytor, har oxså så men det är en spalje ivägen Åhh jag höll på glömma snygga kort på dig gillar dom massor.

Kram Ann-Sofie/soffan

2009-04-15 @ 09:02:11
URL: http://farmorspyssel.blogg.se/
Postat av: Carola

Åh vad underbart med en egen kolonilott. Drömmer att själv få ha en trädgård att påta i.

2009-04-15 @ 11:17:54
URL: http://scrapgatan16.blogspot.com
Postat av: *Bling*

De gula tulpanerna gillade jag verkligen

fint melerade. Spanar in för att kolla vad

du gjort sista tiden. Tack för hjälpen på forumet



Carina Bling

2009-04-16 @ 16:59:28
URL: http://blingsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0