10:e december

Tionde december: Hela dagen också, verkligen, idag fick jag vekligen känna på vad det innebär att jobba, jag var helt färdig när jag satte mej på bussen..."puh"..säger jag bara, jag trodde ryggen skulle gå av, men samtidigt så är det intressant att se hur mycket jag orkar, på en dag, och så blev jag än mer övertygad om att jag måste simma en gång i veckan, och gärna gå ner i vikt också, så skulle jag ha mera ork.
Det kom hem nya blommor igår, så jag har stått och snittat blommor större delen av min arbetstid, typ 4,5 timme av mina 5 timmar, men det är en härlig känsla att få hantera en massa fina blommor, den ena doftar godare än den andra, så det tilltalar både näsa och ögon.
Sen kunde jag inte låta bli att köpa med mej lite blommor hem också, dels nejlikor i en underbar mörk lilavinröd färg, sååå vackra, och så köpte jag en julstjärna, nåt jag inte gjort på länge, inte för att jag inte tycker dom är fina, men dom brukar inte tycka om hur jag vattnar dom, eftersom dom vill ha jämn bevattning, och inte får torka ut, "puh"...vilka karav av en krukväxt "skakar på huvudet"....
Hursomhelst så kunde jag inte motstå att köpa en idag, för den är så speciell i
färgen, se själva och njut, även om inte fotot är världsbäst, men fullt sebart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0