11:e december

Elfte december: Dagarna bara swischar förbi, tretton dagar kvar till julafton, och jag har inte förberett värsta mycket, men det kommer att bli jul ändå, med all säkerhet.
Vi blir bara fyra hemma till jul, på själva julafton, sen kommer väl Tommys tjej hit nåt kan jag tänka mej, men det är väl inte mer heller, sör dom åker till Egypten till nyår, häftigt, ska bli intressant att höra vad det är för nyårsfirande där.
Zsolt och Lillemor åker till Budapest till jul, till Zsolts pappa med familj, kommer tillbaka till sverige innan nyår, men hinner nog inte komma hit nåt, förän en bit in i januari.
Så här är det ju, med vuxna barn och när det kommer respektiven in i bilden, det får man räkna med, att inte alla kan vara samlade exakt på dan, och det ska inte kännas som ett tvång heller, dom ska må bra och trivas, oavsett om dom är här eller där, i sinnet är vi alla samlade ändå, eftersom alla lever och mår bra.
Det var den tanke jag hade för tre år sen, när det var första året som Lillemor inte var hemma, och vi hade haft ett väldigt tufft år, men känslan var ändå det jag skrev här ovanför, och det är det viktigaste, inte att vi fysiskt är på samma plats.

En som har tränat på det här med julfirande är Yelly =)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0