14:e december

Fjortonde december: Vi har äntligen fått vinter här, som dessutom har hållt i sej ett helt dygn, ingen självklarhet på dom här breddgraderna numera, vinter brukar innebära regn och slask, och det gör ingen människa glad, det är trist, kladdigt och eländigt, och så fryser det på och blir glashalt, med följd att man far omkring som bambi på hal is, och känner sej lyckligt lottad, varje gång man kommer hem utan att ha gjort nån frivolt utan kontroll.
Idag har det varit vitt och fint, visst, lite halt här och där, men när det ligger snö på marken, då fattar folk att det ÄR halt, och förhoppningsvis kör därefter, och så blir det sandat, på vissa ställen iallafall.
Man får vara glad för det lilla!!!!
Jag har jobbat några timmar, på den underbara blomsterhandeln Bellis, i Nynäshamn, trevlig miljö, härliga arbetskamrater, mycket humor och skratt, och mycket trevliga kunder, mycket att göra, javisst, speciellt nu när det börjar närma sej jul.
Nu kan ju inte jag göra så mycket olika saker än, men jag känner ändå att jag gör nytta, idag var det att snitta blommor som kommit hem, och det tar ju tid, under tiden så kan den ordinarie personalen hinna göra sånt som dom är kunniga på, bl.a. expidera kunder, vilket jag inte kan göra än, men den dan kommer väl också, hoppas jag, än så länge kan jag bara småprata lite med dom, vilket är trevligt så långt.
Vilken tur jag har som har fått möjlighet att arbetsträna där!!!!




Kommentarer
Postat av: Ulla

Ååååå, hoppas det är kvar när jag kommer upp.Längtar såååå efter snö, här är det kallt nu iallafall inte bara blåsigt och disigt. Vi ska fira jul hela släkten i Sorunda iår.

2009-12-15 @ 10:38:03
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0