15:e december

Femtonde december: Ledig dag, väldigt skönt, jag hade ambitionen att starta dagen med att gå och simma, halv sju i morse, men täcket höll mej i ett stadigt grepp, så det blev inget av det, det blev långpromenad med hunden, och en hel del spring på ett snöigt gärde med henne istället, så då fick jag ljus och frisk luft samtidigt som jag rörde på mej, och Yelly hade roligt, och fick motion på hög nivå, är man dvärgschnauzer, så tar det på att springa i 1,5 decimeter djup snö =)

I övrig har dagen tillbringats till stor del i köket, matbröd och potatismjölskakor har jag bakat, och så kokade jag rödkålschutney, med glögg och julkryddor, spännande tillbehör till julmaten, blir det omtyckt så får jag väl lägga till det bland julrecepten.

Det har varit väder för att elda i braskaminen nu, det är ju såååå underbart att ha nåt att tända en brasa i, det känns som en otrolig lyx, som jag alltid har saknat, men nu, sen vi flyttade till villan, så har vi den möjligheten, och det är fantastiskt skönt, och hög mysfaktor, plus att det spar ju en hel del el, för att den tillsammans med varmluftspumpen har gjort  att vi inte har startat elementen än, annat än i Tords rum och tvättstugan, och nu har vi ju haft några grader kallt ute, men det funkar fortfarande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0