17:e december

Sjuttonde december: Jaha ja, så kom vintern hit i år också, även om många inte verkar förstå att det gör det varje år, mer eller mindre, nu är det mer!!!
Snökaos i Stockholm med omnejd, det har vräkt ner snö i natt och hela dan idag, alla bussar till och från Nynäshamn var inställda, tågena gick när dom kunde,( växelfel mellan Nynäshamn och Västerhaninge), som det alltid blir, när det kommer mer än två centimeter snö, då strejkar allt runtom pendeltågena, sorgligt men sant.
När Tord var ut på gräsmattan på baksidan av vårt hus, då hade han snö upp till knäna, så det har kommit ca 45-50 cm på ca två dygn här, det är mycket.
För att få våran hund att överhuvuttaget gå utanför dörren så var det bara att skotta, det var ju så mycket så hon hade försvunnit, och framförallt blivit blöt om magen, och det tycker hon inte om, ja inte att bli blöt alls, ingen vattenhund det här inte.

Nu hade jag den turen att jag ringde och sa att jag kommer när jag kan, att jag skjuter arbetstiden, så jag kunde vänta tills dom sa på internet att förseningarna inte var så allvarliga, så tåget gick i stort sett när det skulle, så det blev bara en timme senare, och när jag skulle hem så hade bussarna börjat att gå, så jag väntade fem minuter, skönt.
När jag kom dit, och den tid jag var där, så var det full rulle, för mej var det snitta blommor
om gällde, imorgon ska det göras buketter och arragemang, förberedelse för helgen, när det säkert blir hårt tryck på sånt, som är färdigt, bara att komma in, peka och betala, jag hoppas att jag också får göra lite sånt, skulle nästan tro det.

Här är ett litet arrangemang som jag gjorde härom dan, med några korta blommor jag fick med mej hem, några rankor hjärtan på tråd som jag skattade plantan hemma på, och en kvist.
Tycker själv att den blev rätt bra, för att vara gjord av en amatör =)

Hmm, att ladda upp bild funkar inte just nu, för lägga till den imorgon.
God natt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0