19:e december

Nittonde december: Idag är Anders och Tord inne i Stockholm för att möta upp syster/faster och systerdotter/kusin för att äta lunch och julhandla med dom, det har dom gjort i fem år nu, och det brukar vara en trevlig dag för dom.
Idag var tekniken emot dom litegrann, när dom skulle åke, så blev Anders uppringd från färdtjänsten, dom talade om att den buss som skulle hämta dom, hade fått haveri, så en annan skulle komma, men försenad, inga problem, dom hade gott om tid, fast dom kom iväg en timme senare.
När dom skulle hem, så kom dom till Skogås, då blev det haveri på den bussen dom åkte med, bromsarna la av, tur att det upptäcktes när det var låg fart!!!
Ny buss skulle komma, för omlastning och vidare färd hem, 2,5 timme istället för ca 1 timme blev resultatet, men dom kom ju hem hela och välbehållna iallafall, och den havererade bussen var nytankad, så dom hade värme hela tiden.
Själv hade jag ju några timmar solokvist hemma, bara hunden och jag, och jag skulle fixa undan lite julförberedelser, sen sätta mej och scrappa, var tanken, meeeeeeen!!!! Steget mellan tanke och handling kan som bekant vara rätt långt, jag kom inte igång, delvis p.g.a. att ryggen fortfarande inte var på topp, men mycket var det nog latmasken som orsakade.
Så småningom så slängde jag på en julskiva med Arvingarna, hälde upp ett glas julmust, då blev det fart, två sorters knäck och julskumsfudge på en timme.
Men nåt scrappande hann jag inte med!!!
Kvällen tillbringade vi hos låndebarna med familj, på lilljulkväll, god mat och trevligt sällskap, supermysigt, så dagen blev väldigt bra, även om jag var seg i starten, det var väl nån mening med det också, att jag skulle ta det lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0