21:e december

Tjugoförsta december: Full rulle på blomsterhandeln, tomteverkstad i källaren för tillverkning av julgrupper, har ingen aning om hur många som gjordes idag, men det var nog väääldigt många.
Uppe var det full rulle också, både med snittande av nyhemkomna blommor, och med fixande av beställningar, både snitt och grupper, plus buketter till kylen, för att finns färdigt för kunder som kommer in och handlar spontant, det var en fröjd för ögat med snittkylen full med buketter i rödaste rött, allt från ståtliga buketter med amaryllisar med div tillbehör, till pampiga buketter med flamingoblomma, nejlikor nån julkula och lite grönt, det var sååå snyggt, synd att jag inte bad att få ta kort på det, men det tänkte jag aldrig på att göra.
Jag har inte lärt mej kassan än, så jag kan ju inte ta hand om kunder, så jag har ju inte nån anledning att bli stressad, men med den låga stresströskel som jag har, så drogs jag med, även om hela personalstyrkan är fantastisk på att hålla ett synbart lugnt och behärskat tempo, även om det är överfullt att göra.
En halvtimme innan jag skulle sluta, då gick luften ur mej, så sen blev inget gjort, då hade jag fått diskutera andningsteknik med mej själv lite nu och då, för att hålla panikångesten på mer än en armlängds avstånd, men det är skönt att känna att jag kan kontrollera den, men det tar grymt på krafterna.

Hemma har det inte blivit så många knop, men några julklappar har jag slagit in, några var gjorda sen tidigare, så i år ska jag inte behöva sitta till tre natten på julafton innan det är klart.
Det har hänt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0