24:e december

Tjugofjärde december: "Julen är här, då lyser frid på jorden, glädjen är stor, i ett barns klara ögon......"
Den vackraste julsången av dom alla, sjungen av Sissel Kyrkjebö och Tommy Körberg, då far rysningarna som vågor genom mej.
Det är julafton, vi har ätit gott, vi har druckit gott, det är massor med snö, ja det är verkligen en sån här vykortjul i år, det enda som är annorlunda, är att vi bara var tre hemma, det är första gången, visst är det ju tomt, men jag vet att alla mår bra och har det trevligt där dom är, det är det viktigaste, för då mår jag också bra .
Julklappsutdelningen gick på rekordtid, också av den anledningen att vi var få personer, men trevligt ändå, Yelly tyckte att det var väldigt trevligt, hon började med att plocka fram sin ena julklapp, som hon öppnade under mycket ståhej, den var uppskattad, för den lät, mycket, sen fick hon sin andra julklapp, som smakade gott.
När hon hade gjort slut på den, så började hon undersöka papperskassen som vi slängde omslagspapper i, först genom att stoppa ner hela huvet i den, sen välte hon den, och efter en stund var både den och pappersinnehållet rivet i små små bitar, med tyvärr så fanns det ju inge mer godsaker i nåt av papperna.

Men kul har hon haft, och vi också =)

 

Kommentarer
Postat av: Helena

Kul att du tittade in.=)

Vi firar alltid jul tillsammans med min svägerskas familj och mina svärföräldrar.

Förr var barnen alltid med sin pappa varannan jul men de sista 10 åren har de mest varit tilsammans med oss.

Deras pojk & flickvän firar jul hos sina föräldrar.

Visst är det roligt att vara många på julafton men samtidigt skulle jag inte ha något emot en lite lugnare julafton heller.=)

Ha en bra fortsättning på julen & ett Gott Nytt År vännen!

2009-12-26 @ 07:22:04
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0