8:e december

Åttonde december: Grått, trist väder, det kanske är det som gjort att jag kännt mej tungsint idag, det har varit en dag där allt har kännts motigt, trött, nerkörd i skorna, allmänt bläähhh....
Skulle ha fått hit en kompis men jag var tvungen att ringa återbud, jag orkade bara inte vara social, när jag inte orkar med mej själv.
Har plockat lite planlöst hemma här, får fortsätta imorgon, det har inte blivit så mycket julstämning hemma här än, så jag känner att jag skulle vilja fylla på den kvoten litegrann, men det får bli imorgon, ska försöka sy gardinerna till matrummet, för får jag upp röda gardiner, så gör det väldigt mycket för julkänslan, och automatiskt för humöret.

Det besked jag fick under kvällen gjorde väl inte att jag blev uppåt direkt heller, en farbror somnade in ikväll, den siste i den generationen, av 12 syskon, varav tio levde till vuxen ålder, helt plötsligt är jag och mina kusiner den äldsta generationen i vår gren, det känns konstigt, den sista länken i den delen av kedjan brast, livets gång...javisst...men det känns tomt, även om jag inte hade nån kontakt på många år med honom, men desto mer när jag växte upp.

Mycket av mina minnen av honom är ju förknippat med älgjakt, och skogen, därför får min bild för idag, bli en som min bror tog uppifrån gården på Trekilen i oktober i år, ner mot skogarna där M gått många ggr, tillsammans med min pappa.

Vila i frid...nu är ni samlade alla tolv igen!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0