Året lider mot sitt slut

Drygt ett dygn kvar, av 2009, ofattbart vad tiden går fort.
Det är ett år med stora förändringar för oss, men faktiskt det mesta är till det bättre, och det är ju skönt att få uppleva att det är så, men visst har det varit tråkiga förändringar också, men det är väl så livet är.
Den stora och bästa förändringen för oss, var ju flytten vi gjorde i februari, det var ett lyckokast, om något, det har gjort vårt liv mycket enklare, och roligare.
Från att bo i ett radhus med små trånga rum, och med en trappa som gjorde att Anders i stort sett bodde på undervåningen, det var sällan han var upp, så det kan väl dom flesta tänka sej, att det var inget höjdarboende
Även för mej gjorde det stor skillnad med flytten, att slippa trappen, det är så mycket lättare att städa, och hålla ordning, när allt är i ett plan, och det är stora rymliga rum, till stor del öppen planlösning, som jag, i min enfald, har trott att det är svårare att hålla ordning, men nej, det är tvärtom.
Sen har ju jag arbetstränat nästan hela året, med mer eller mindre bra resultat, men jag ser det som nåt positivt, oavsett vad det blir av det, för det har givit mej många nya insikter om mej själv, vad jag vill göra, och vad jag passar för, en sak är då säker, jag ska inte sitta  av nån mer tid inom nån industri, det har jag gjort färdigt i mitt liv, det är inte sånt jag ska hålla på med, det vet jag nu.
Jag har varit på en väldigt trevlig resa, tillsammans med min bror, till Madeira, som gav oss båda enormt mycket, framförallt så var det nåt som vi aldrig hade gjort tillsammans förut, åtta dagar på tumanhand, det var nåt nytt för oss, och det var då definitivt positivt, det var underbara dagar, dels för var vi var, men detta att vara hänvisade till varandra så länge, och vi höll sams hela tiden, bara det är fantastiskt, eftersom vi har ett sjuhelsikes humör bägge två, men vi gjorde upp innan vi åkte, vad vi inte skulle diskutera =)

Nu när det blir nytt år, har vi haft tre år, där inga stora nya katastrofer har inträffat, och bara det är ju väldigt positivt, efter dom fyra helvetesår vi hade dessförinnan, så är det väldigt skönt.
Vad det nya året ger, det vet vi inget om, som tur är, men förhoppningsvis så får vi ett bra år, och får njuta av tillvaron.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0