Dåligt bloggat på sistone "skäms"

Det sista jag skrev om, var ju min påbörjade viktresa, som jag gjorde offentlig, för att det skulle funka!!!!!

Glöm den, det sket sej, iallafall med camebridgehistorien, jag klarade inte av det, men däremot så har jag börjat räkna efter viktväktartabeller, och det funkar bättre, så då får det bli det.
Fördelen med en vecka med camebridge, var att mitt godissug har minskat iallafall, så nån nytta hade det med sej, nu gör jag så, att om jag vet att jag har svårt att komma åt att äta nåt vettigt, så har jag med mej en soppa, så jag kör en kombinationsgrej.
Resultat: 2 kg på en vecka

Det har varit mycket som har varit rätt rörigt sista veckorna, så det gör väl inte det hela lättare.

Jag har ju varit hemma sjukskriven/med sjukersättning i snart 6 år, på heltid, men nu har jag påbörjat ett rehabiliterings-projekt, som jag blev kallad till,  som arbetsförmedlingen/försäkringskassan samarbetar om, eller ska göra iallafall, men det funker väl sådär, jag är inte imponerad, det har varit riktigt rörigt och knöligt, så jag har väl mått sådär, av deras behandling.
Summan av kardemumman, efter 3 veckor , med startkurs, och påbörjad jobbsökarkurs, diverse diskussioner om vad som är vettigt att göra och inte, när man vet att man ska ingå i nåt sånt här, som ju kräver en hel del energi, ( vilket jag ju faktiskt förstår alldeles själv),  så har jag lyckats göra mej obekväm hos en puckad handläggare från AF, som var mycket arrogant och otrevlig , mot en väldigt gullig och rar, som inte behandlar mej som en 5-åring, och som till och med svarar på mail, bägge delarna borde väl vara  grundkriterier för att jobba med det här, men tydligen inte för alla.

Bl.a så fick jag nerkört i halsen, att det var ju väldigt dålig timing, med en flytt mitt uppe i det här, när jag bad om att få senarelägga starten av arbetsträningen, med en månad, då svarade jag med detta " att det var väldigt dålig timing av Anders att åka på en stroke, för drygt 6 år sedan, så vi inte kan bo kvar, i vårt nuvarande boende, som vi har tänkt, utan måste passa på när ett lämpligt hus dyker upp, och det råkade bli nu " ......."morrr".....
"Tänkte inte på det."...blev svaret från henne!!!!!
Social kompetens ingår inte i utbildningen för vissa....

Jag har fått  ett gulderbjudande om plats för arbetsträning, som är för bra för att vara sant, men det återkommer jag till, när allt är klart om det, men jag kan säga så mycket, som att jag är väldigt glad och tacksam, mot den person som gör detta möjligt för mej.
Det blir mars-april till att börja med, först 10 timmar i veckan, sen 20 timmar, uppdelat på första perioden 3 dagar i veckan, andra perioden 4 dagar i veckan.

I tosdags fick vi nycklarna till vårt nya hus, så i fredags var vi där, med första lasset med saker, och så handlade vi en del som behövs från början här.
Det var en underbar känsla, att gå runt och titta, nu när det var tomt, och att nu äntligen förstå, att vi faktiskt ska bo där, om tre veckor har vi flyttat in, ....GOUCH......det är inte länge kvar!!!!

Idag har vi varit där, och har börjat packa upp porslin, diska upp det och ställa in i skåpen, skönt att kunna ta lite pö om pö, det ska även renoveras lite där, men det får vi hjälp med, tapetsering och målning.
Två väggar i matrummet och  sonens  rum  ska målas, och vardagsrummet ska tapetseras, sen är det lite småsaker som ska åtgärdas.

Jag gjorde en väldigt nödvändig sak idag =) .....jag hängde upp ett nytt turkost duschdraperi, en ny turkos handduk på en krok, och en ny turkos halkmatta över badkarskanten....vadå! Ä r det nån som tror att jag tycker om turkost????
Det gjorde faktiskt en hel del bara dom sakerna, att det ser mer "vårat" ut.

God natt med er allihop

Kommentarer
Postat av: Ulla

Tror inte du ska tänka så mycket på "viktresan" just nu, du har nog med annat att tänka på. I och för sej säger dom ju att en total ändring är det bästa, men kanske inte allt.



Tips på att slippa sötsuget (funkar för mej) ta en mörkchoklad 70% en bit dagligen regelbundet. Det hjälper...

2009-02-02 @ 10:28:01
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0