Det går så sakteliga framåt.

Imorgon ska det komma upp nya tapeter på vardagsrumsväggarna, lindblomsgröna, skulle jag vilja kalla färgen för, kanske lite dovare än så, men nåt åt det hållet, och T ska måla i sitt rum, ljusgrå väggar, han vill ha grått-vitt-svart i sitt rum, så det ska bli kul att se hur han fixar iordning.

Vår käre vän och blivande granne (som även är orsak till att vi nu håller på att flytta) hjälper oss med tapetseringen, och äldste sonen har kommit hem, från Kalmar, över helgen för att hjälpa till, med sånt som behöver göras, han kan inte nästa helg, vid själva flytten, men då kom han nu istället, så dels får han väl bära några kartonger, och så vara behjälplig vid tapetsering och målning.
Ute så har några killar från kommunen varit och byggt bro och ramp nu under veckan, så det är riktigt snyggt iordninggjort, och även en liten trapp med räcke, till uteplatsen på baksidan, så att Anders ska ta sej in och ut, helskinnad, även om han behöver använda rullstolen, tillfälligtvis.

Köksmöblemanget är målat och ska bara lite lack på, så är det klart, sen när stolsdynorna är sydda, så kommer det att bli sååå snyggt, och framförallt gott om plats.

Nu ska jag sova, jag är dödstrött, och ändå somnade jag före 10 igårkväll, och sov till kvart över 10 i morse....ZZZZZZZ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0