Små solar i växthuset

Förra året drev jag upp en hel del tagetes, främst i syfte att sätta dom tillsammans med odlingarna  i växthuset, för att dom avsöndrar en kemisk substans, som motverkar rottrådsnematoder, men så doftar dom rätt starkt så det förvillar kålfjärilen, till viss del iallafall (jag hade grönkål ihop med tomatplantorna i växthuset).

Jag har väl alltid haft en sorts hatkärlek till Tagetes, men det finns oerhört många sorter och storlekar på dom, så jag tycker om dom också, mysko det där =P

Jag fick till några riktiga pangbilder på dom förra året, och här har jag scrappat en av dom, till en utmaning hos Pysselmyran, där det går ut på att scrappa med blommor, och jag tog fasta på det, och gjorde en LO med blommor på fotot, blommor som dekoration och även när jag använde distresser för att skapa fotomattan, så har jag använt bl.a. en liten blomstämpel.
Sen att jag dessutom heter bl.a. Blom i efternamn, det är bara en komisk bonus =)

Runtom hela bakgrundspapperet har jag använt en swirlstämpel, och stämplat med distressdyna, en metod jag ska använda oftare, för det blev rätt kul effekt av det, på ett i övrigt stort sett enfärgat papper.





Kommentarer
Postat av: Pysselmyran

Snyggt! Så roligt att du nappade på vår utmaning :-)

2010-04-28 @ 09:01:14
URL: http://pysselmyran.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jätteläckert med den stämplade swirwl-ramen... den idén lånar jag gärna! ;D

Önskar jag hade dina gröna fingrar.. det är så härligt med egna planeringar. Annat var det när pappa levde.. då skulle det grävas trägårdsland och gurklist.. potatis skulle sättas... o ja vet inte allt. Men då var det han som skötte om det sen.

Men lite tomater ska jag allt ha intill husväggen, o lite blommor i krukor så klart!

Ha en skön dag!

Kram

Cissi

2010-04-28 @ 13:23:58
URL: http://cissiscrap.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie aka Jozebelle

Gillar verkligen hur du arbetar med stämpeldynorna, lycka till på Pysselmyrans tävling!



Kram Ann-Marie

2010-04-28 @ 14:33:33
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: DesignAnnique

Läckert! Jag har samma hatkärlek till tagetes, men ju äldre jag blir desto mer gillar jag dem faktiskt. Fast roligast var det året jag odlade vita tagetes som jag tagit frön från dem jag hade året innan, de muterade och såg jättekonstiga ut allihopa. Det var helt nytt med vita tagetes då så de var väl inte helt stabila :)

2010-05-04 @ 20:23:47
URL: http://designannique.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0