Tidig morgon i kolonin

Vi sov i kolonistugan för första gången i natt som var, det var precis så mysigt som det brukar vara, även om det här var rekord, så här tidigt på året har vi inte övernattat där tidigare, det brukar vara sista april, som premiären brukar vara.
Eftersom det är tidigare i april än vanligt , så var temperaturen lite annorlunda än vad den brukar också, när vi vaknade kvart över sex, - 4 grader, solen sken och det var vindstilla.
Jag tog  en promenad runt området, med kameran i näven, i hopp om att få se nåt vilt, men den turen hade jag inte, vi var helt ensamma där, så det var tomt och tyst, bara fåglarna som kvittrade.

Däremot så fick jag ta en del fina foton, jag har aldrig varit där nån gång, när det varit nattfrost, särskilt inte på våren, så det var bl.a. vårblommor med gnistrande iskristaller som fångade mitt intresse.

När jag kom tillbaka, så var Anders på väg att åka iväg och lämna bilen på verkstad, jag tog ut Yelly på gräsmattan för första morgonpinken.

När Anders kom tillbaka, så hade han handlat med sej frukostbröd, så det blev kaffe och macka, sen kröp vi ner under täcket igen, jag vaknade vid tio, det var skönt att somna om ett tag, efter det blev det lite grejande för att förbereda landen inför sommarens sådder och planteringar, ett land fick jag iordning, och la dessutom odlingsväv på, så jorden värms upp lite fortare, så om en vecka kan jag sätta lök där.

Så här låg Yelly länge, sen hon hade kommit in, tydligen uppskattade hon inte frosten under tassarna =)



Krokusar med frostspetsar runt blommor och blad


Frostiga ljuslyktor

Små påskliljor och ljuslykta i frostdekor


Frostiga små påskliljor


Gammalt fjolårsris




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0