12 foton den 12 januari

En utmaning för att scrappa efter, men jag tar upp iden även här i bloggen.
Den 12 varje månad ska man fota allt möjligt vad som händer under dagen, så att man kan få till 12 bilder, därav ett måste vara på en själv, det behöver inte vara proffsfoton, känslan är viktigare.

Här är min dag i 12 foton

Klockan var ställd på 8, jag klav väl upp kvart över, jag har ledig dag när det är tisdag, skönt med sovmorgon.
Morgonen började med - 13 grader, lite mulet, men vindstilla, helt okej väder att gå ut i, mycket snö kvar av det som kommit sen före jul.


Börjar morgonen med ett titt i datorn, bl.a. på facebook, aftonbladet, forumet Allt om scrap och lite annat,
 

En stunds spelande, favoritspelet som är så fånigt men ändå så fängslande...Kyodai...


Min lilla porslinsblomma som doftar smörkola när den slagit ut, har sin andra blomknopp på gång.


Sista klockan av amaryllisen som var i nyårbuketten som Anders fick från Malux, är räddad och sitter i ett provrör ovanför diskbänken.


11.15 kom pendeltåget som jag skulle åka med, till Västerhaninge


Jag larvar mej


Goaste kompisen Irene som jag gör sällskap med


Till butiken Scrapbox pyssel och Ting, där vi ska tillbringa några timmar med att shoppa, scrappa och prata med Charlie


Där finns även hennes gosiga hund Ronja, som tydligt visade att hon saknat mej, nu när det är länge sen jag varit där, det blev en viss skilnad för henne, mot förut när jag jobbade där.
Här sitter hon i en stol bredvid mej, och har lagt sitt huvud på min arm, och är nära att somna.


Jag gjorde bl.a. en LO till albumet för min resa till Madeira, som jag gjorde förra året


Vid hemkomsten var det skönt att veta, att middagsmaten var färdiglagad sen igår, bara att värma och äta.
Ärtsoppa med hembakat bröd och ost...mums...gott med varm soppa när det är kallt.


Kvällen har jag tillbringat dels här, framför datorn, med redigering av bilder, bl.a. dessa, och så har det varit TV-tittande, "Bygglov" och nu är det "Jag vill bli stjärna"
Nu när klockan är 21.15 är det - 11 grader, det blir till att ladda kaminen, så den är klar att tända när vi vaknar imorgon, för det blir nog fortsatt kallt.

På tal om stjärna, jag fick rita  in min första stjärna i almanackan idag...skönt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0