Gnistrande nyårsLO

Scraplagret har en utmaning som har deadline 23.59 nu ikväll, sista januari.
Det är dels två foton, med nyårsraketer och dikten "Tomten" av Viktor Rydberg, som ska ge inspiration, och så ska det gnistra och glimma om det alster som görs till utmaningen.

Jag har scrappat ett foto, som jag tog på gå-bortsblomman jag gjorde, när vi skulle fira nyår med våra goda vänner, Jenny och Tony, första gången, nyår 2007.
Det är ett ljus som är som en champagneflaska, som jag har satt fast mitt i blomdekorationen.

Jag har använt bokstäver som är glittriga, snöstjärnepapperet uppe i högra hörnet, är glittrigt, jag har embossat delar av mönterslingorna i papperet med holographic embossingpulver, en hel del bling och silverglittriga dekosar, mycket silverfärgad glitterstickles, på jounalingkortet, i tyllen, på dom vita blommorna, runt fotot och i ytterkanten på hela LOn, silverfärgad pärlfloss och ett gnistrande glashänge.
Jag har använt silvertråd, som jag har satt fast silverglittriga stjärnor på, och så snurrat trådarna till krumelurer, för att symbolisera fyrverkerier.

Allt silverglittrigt jag har använt, är dels för att för mej är julen guldglittrigt, men nyår för mej är just silverglittrande, och jag fångar upp det silversprayade gräset i blomsterdekorationen, och silverglittret som jag har strött över hela arrangemanget på fotot, när jag var klar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0