Mitten på januari månad

Nu känns det att det har börjat vända, och bli lite längre dagar, skööönt!!
När det kommer till den här tiden på året, då börjar det att klia i fingrarna på mej, efter att få börja så och förbereda för sommarens växtlighet, men jag får lov att hålla mej ett tag till, för jag har inte förutsättningarna som krävs, för att så sånt som behöver sås redan nu, som pelargonier och div annat, som kräver lång förkultivering.

Men drömma går ju alltid!!

Varje år, så säger jag "i år ska jag inte odla så mycket" och varje år så står jag där och undrar över var jag ska göra av alla plantor, när dom börjar bli utrymmeskrävande, men inte går att plantera ut.
Det är lätt att så i en kruka, det tar ju inte så stor plats, inte ens om det är tio sorter, så tar det ändå inte så stor plats, men....när dom ska skolas om, och x antal plantor behöver varsin kruka, gånger det antal sorter jag sått, DÅ kräver det utrymme!!!

I år hoppas jag ändå på att kunna använda växthuset, och ställa ut småplantor i, eftersom vi har det på hemmaplan nu, så det är lättare att titta till, så då kanske det går att få plats utan problem.
Då kommer jag ju att kunna odla ÄNDÅ mera =).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0