Vad gör man inte för sina vänner!!

50-årsfest för min barndomsvän Sonja, jag hade planerat och fnulat en längre tid på att få ihop nåt om vårat första möte, som skedde i åkroken i Lövberga, när dom var rätt nyinflyttade där.
Jag var på väg till en kompis som bodde längre bort, när jag hörde någon stå och sjunga för full hals, och jag kunde inte begripa vem det var, för den gården var ju inte bebodd!!!
När jag kom så långt att jag såg in på gården, så stod det en liten mörkhårig sak, med lappmössa på huvet och en leksaksgitarr på magen, vrålandes "gulligullan ko ko" (Jokkmokksjockes låt)!!
Jag stannade och började prata, och på den vägen är det.
Nu stickade jag en lappmössa, Anders gjorde en gitarr av plywood och så gjorde jag om texten och sjöng den för henne, plus att jag berättade lite om vår uppväxt.
Hon fick också komma upp för att berätta lite om olika attribut jag hade med, som skulle väcka minnen, och det gjorde det =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0