Mina favoriter bland klängväxter!

Det finns ju vissa av blommorna, i kolonin som jag kommer att sakna mer än andra, och det är ju alla våra clematisar, den ena finare än den andra.
Tyvärr har ju en par stycken kolat vippen, men jag tror, om jag inte räknar aldeles galet, att vi har 9 eller 10 i livet, nja, en har vi flyttat med oss hem faktiskt, för den är lite ovanligare, och så pass nyplanterad så jag vårgade flytta den.
Nu håller vi ju på och förbereder för att kunna få en praktfull clematisfägring även hemma, och det blir nog att vi köper flera i år, istället som vi gjort tidigare, ökat på med en varje år =)
 
Vissa av dom som vi har i kolonin, kommer vi att se till att få tag i, så vi får likadan i villaträdgården, bara för att dom är så bedårande vackra.
 
Som den här, den andra clematisen vi satte, och den är säkert upp emot 18-19 år sedan, och den vill jag ha hemma också!
 
Clematis "Rouge Cardinal"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0